شناسهٔ خبر: 31661386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در خرید ماهی‌های قرمز دقت کنید

ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی و با در نظر گرفتن توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی تهیه کنید.

صاحب‌خبر -

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با بیان اینکه مردم از خرید ماهی از فروشندگانی که آن‌ها را به صورت متراکم و در شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی، اکسیژنی و دمایی آب نگهداری می‌کنند خودداری کنند،گفت: باید از خرید ماهی‌هایی که دارای علائمی چون باله‌های تا خورده، سائیده و جمع شده، وجود لکه‌های پنبه مانند روی بدن، وجود زخم روی بدن، ماهی بی قرار که خود را به اطراف می‌مالد و ماهی هایی که دارای فلس‌های ریخته هستند خودداری شود.

وی در خصوص شرایط نگهداری ماهی قرمز افزود: برای هر قطعه ماهی به یک تا ۲ لیتر آب نیاز است و باید نسبت سقف به حجم نیز رعایت شود و از ظروف دهان گشاد برای تبادل بهتر اکسیژن استفاده کرد.

راه انجام گفت: کلرزدایی آب مورد استفاده در تنگ ماهی از موارد مهم در نگهداری ماهی قرمز است که حتما ۲۴ ساعت پیش از استفاده باید آب را در جایی نگهداری کنند تا کلر آن خارج شود و همچنین یک تا دو بار در هفته آب ماهیان را تعویض کنند و از شن و ماسه‌های رنگی و تیز جهت تزئین آکواریوم‌ها و تنگ‌های ماهیان استفاده نکنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با اشاره به نکات بهداشتی در خصوص تعویض آب ظرف ماهی افزود: در صورت لزوم و به خصوص افرادی که سابقه بیماری و یا حساسیت‌های پوستی دارند، از دستکش استفاده کنند و پس از هر بار دست زدن شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون انجام شود.

وی گفت: به منظور ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی می‌توان از نمک به میزان ۳ درصد و یا سایر ضدعفونی کننده‌ها چون پتاسیم پرمنگنات، پرکلرین و یا بتادین استفاده کرد.

انتهای پیام/غ

نظر شما