شناسهٔ خبر: 31598583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

عمل بینی مرگ جوان را رقم زد

یک جوان همدانی در بیمارستان شهر همدان هنگام بیهوش شدن برای عمل بینی جان خود را از دست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شامگاه چهارشنبه اظهار داشت: یک پسر جوان صبح روز گذشته برای جراحی بینی به بیمارستان بعثت شهر همدان مراجعه کرده بود.
سید حبیب الله موسوی بهار اضافه کرد: تیم درمانی این جوان اقدام به بیهوشی کرده و پس از برش پنج میلیمتری بر روی بینی، شاهد اختلال ریتم قلبی شدید و ایست قلبی زیر بیهوشی می شوند.
وی ادامه داد: بی درنگ تیم پزشکی شامل جراح و متخصص بیهوشی حاضر در اتاق عمل اقدام های لازم را انجام داده و بیمار را به بخش آی.سی.یو منتقل می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: اختلال ریتم شدید قلب و ایست قلبی چند نوبت رخ داده و در نهایت این جوان بعدازظهر امروز جان خود را از دست می دهد.
موسوی بهار افزود: این جوان از گذشته با مشکل قلبی ناشناخته ای دست و پنجه نرم کرده و تحت درمان بیماری های دیگری بوده به گونه ای که دارو مصرف می کرده است.
به گفته وی ممکن است تداخلات دارویی و مشکلات مادرزادی شناخته نشده در بروز این قبیل مشکلات هنگام عمل جراحی تاثیرگذار باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: طبق قانون باید جسد این جوان به پزشکی قانونی منتقل و این نهاد علت مرگ را مشخص کند ولی برخی مواقع خانواده ها با ابراز رضایت جسد را برای دفن تحویل می گیرند.
موسوی بهار ادامه داد: پزشکی قانونی تنها مرجع اعلام علت مرگ است و این مجموعه با بررسی، کالبد شکافی، نمونه برداری از خون و سرم علت را تعیین می کند.
این متخصص بیان کرد: حوادث پزشکی امری غیر طبیعی نیست بنابراین نباید هیجان زده نسبت به این قبیل موضوع برخورد کرد.
وی گفت: موقع بروز این قبیل مسائل سوال هایی همچون مجاز بودن عمل در این محل، حضور متخصص بیهوشی در اتاق عمل و میزان دستگاه و امکانات مطرح می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: بیمارستان بعثت شهر همدان یکی از مجهزترین بیمارستان ها است که بهترین متخصصان در این مرکز فعال هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما