شناسهٔ خبر: 31485994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

پیگیری مشترک سیاست های کشاورزی و وزارت نیرو

رزم حسینی: سیاست های حوزه کشاورزی و وزارت نیرو در استان به صورت مشترک پیگیری می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، وی امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان گفت: در همین چارچوب 'طرح همیاران آب' به منظور هماهنگی اقدامات در حوزه مدیریت آب و خاک در استان طراحی شده است.پیگیری مشترک سیاست های کشاورزی و وزارت نیرو

استاندار خراسان رضوی افزود: همه دستگاه های مسئول و دست اندرکاران حوزه آب و کشاورزی باید در این باره هماهنگی های لازم را با یکدیگر داشته باشند.

رزم حسینی گفت: طرح همیاران آب برنامه ای برای مدیریت واحد منابع آب و خاک به منظور خروج از شرایط بحران آب است که از سال آینده در  استان اجرا می شود.

او افزود: بر اساس این طرح فعالیت های همه بخش های مسئول و ذینفع چه در بخش نگهدارندگان و چه در عرصه مصرف کنندگان آب، با هدف تنظیم و مدیریت منابع و مصارف آب با یکدیگر هماهنگ می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: 'مدیریت و بازچرخانی آب، توسعه تصفیه خانه ها و کاهش مصارف آب' محورهای اصلی مورد توجه در اجرای طرح همیاران آب هستند.

رزم حسینی نسبت نتایج اجرای 'طرح همیاران آب' در این استان اظهار امیدواری کرد و افزود: درآمد حاصل از صادرات محصولات کشاورزی نیز باید به همین حوزه باز گردد.

وی همچنین تدوین نقشه کشاورزی و کشت محصولات را در خراسان رضوی امری ضروری دانست و گفت: در این نقشه باید محصولات شایسته کشت در هر شهرستان و منطقه مشخص و تعریف شود زیرا نمی توان بر اساس 'جبر کشاورزی' اقدام به کشت و زرع کرد.

در این مراسم  از 127 کشاورز نمونه استانی و 15 کشاورز خراسان رضوی که در سطح ملی 'نمونه' شناخته شده اند تجلیل شد.

نظر شما