شناسهٔ خبر: 31476323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انقلاب اسلامی در آرمان های خود کارنامه درخشانی دارد

اصفهان - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب در آرمانهای خود در حوزه استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت کارنامه درخشانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف روز جمعه در گردهمایی جوانان انقلابی اصفهان با عنوان 'جایگاه مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی' با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب افزود: یکی از ویژگی های مهم این بیانیه آنست که در قالب پیامی از هر بعد ، زیبا آرمان ها و عملکرد انقلاب را در مقایسه با روایت های متعدد کسانی که با نگاه اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) فاصله دارند تبیین کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این سند می تواند مبنای تحلیل های نسبت به عملکرد گذشته، وظیفه حال و افق آینده باشد و لازمه توجه به آن، این است که دلسوزان انقلاب برای حرکت رو به جلو بیانیه اقدام کنند.
وی به کارنامه درخشان انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد : در حوزه مسائل زیر ساختی اگر چه مشکل داریم ولی نسبت به شرایط و مشکلات و دشمنی هایی که با این انقلاب هست، خوب عمل کرده ایم.
قالیباف تصریح کرد : البته بین 'بایدها' و 'واقعیت ها' شکاف جدی داریم و کارهای نکرده بسیار است، باید حواسمان باشد که دشمن قبل از فشار اقتصادی به دنبال فروپاشی ذهنی در مردم و ایجاد تردید در باورهای مسئولان است.
وی با بیان اینکه باور ما این است که مردم ما با وفاتر و بصیرتر از مردم صدر اسلام هستند، ادامه داد : دشمن تلاش می کند مشکلات را به حساب رهبری بیندازد در حالی که کسانی که باید این شکاف ها را پر کنند مسوولان هستند و باید بپذیریم کوتاهی ها از ما مسوولان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه همواره با افتخار از آرمان ها سخن می گوییم، افزود: البته در یک لایه پایین تر مثل اقتصاد مشکل داریم و ریشه شکاف های موجود یا در این است که افرادی تصمیم گیر نسبت به آرمانهای انقلاب دچار تردید هستند و نسبت به اسلام سیاسی امام (ره) شک دارند یا اینکه ضعف در مدیریت و یا اینکه هر دو مشکل وجود دارد.
وی با اشاره به تفاوت تفکر بنی صدر و شهدایی چون خرازی در حوزه دفاعی، بیان کرد: شهیدان همچون خرازی با باور قرآنی دفاع کردند و امروز این فرهنگ و باور باید در بین تصمیم گیران وجود داشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب می‌ بینیم که در جایی که انقلاب ما چه در حوزه آرمانی و چه در حوزه عملکردی افتخار داشته نشان از باورهایی بوده که منطبق بر سنت الهی است.
قالیباف اظهارداشت: اگر امروز در حوزه اقتصادی مشکل و فساد وجود دارد به خاطر ذات اقتصاد دولتی است و لذا اگر اقتصاد دست مردم باشد می توانند چاره اندیشی کنند.
به گفته وی 30 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم هاست در حالی که 70 درصد مربوط به مشکلات درونی خودمان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تمدن سازی فرآیندی است که باید در تمام شوون به آن توجه مداوم شود، افزود: پارس جنوبی جز افتخارات است ولی نتوانسته ایم از این ظرفیت را در رفع مشکلات مردم، رفاه و اقتصاد آنها استفاده کنیم.
قالیباف با اشاره به برخی شایعات پیرامون خود از جمله اختلاس و فرار از کشور، تصریح کرد : دشمن با شایعات به دنبال فروپاشی ذهنی مردم است و نباید به این شایعات توجهی کرد و اطمینان داشته باشید که محمدباقر قالیباف در زندگی شخصی خود هیچ کار اقتصادی و ثروت اندوزی در زندگی انجام نداده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با پرونده های مطرح شده در شهرداری تهران، گفت: هر مجموعه ای اشکالاتی دارد ولی باید دید در هر مجموعه آیا فساد اداری کم شده یا بیشتر شد و در طول مدت تصدی ما در شهرداری به اذعان پنج دستگاه نظارتی فساد کاهش داشت.
گردهمایی جوانان انقلابی اصفهان با عنوان 'جایگاه مدیریت جهادی در تحقق تمدن نوین اسلامی با نگاه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تمدن سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی' به همت مجموعه فرهنگی تحقیقاتی 'بینش مطهر' و 'دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان' در حسینیه جواد الائمه (ع) این شهر برگزار شد.
6025//7134/

نظر شما