شناسهٔ خبر: 31411384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روحاني در ديدار رئيس جمهور سوريه:

ايران آماده مشارکت در روند بازسازي سوريه است

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس‌ جمهور با اشاره به اهتمام و جديت ايران براي همکاري و کمک به دولت سوريه در روند بازسازي و تثبيت امنيت و آرامش در اين کشور، تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوريه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز دوشنبه در ديدار با «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه، پيروزي‌هاي ملت، دولت و ارتش سوريه در برابر تروريست‌ها را بسيار ارزشمند و مهم دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسير مبارزه عليه تروريسم در سوريه همواره در کنار مردم و دولت اين کشور ايستاد و از هيچ کمکي در اين راستا دريغ نکرده است.
رئيس جمهور با بيان اينکه ايران آماده مشارکت در روند بازسازي سوريه است، افزود: تهران در روند ثبات، بازگشت آوارگان و فرآيند سياسي داخلي نيز در کنار دمشق خواهد بود.
روحاني ريشه ها و اشتراکات عميق ديني و فرهنگي را عامل پيوند دوملت ايران و سوريه عنوان کرد و اظهار داشت: روابط دو کشور بر مبناي برادري و وحدت استوار است.
رئيس جمهور با بيان اينکه خوشبختانه بواسطه گسترش همکاري‌هاي چندجانبه اوضاع امنيتي در کل منطقه بهبود يافته است، خاطرنشان کرد: در اجلاس اخير سوچي سران ايران، روسيه و ترکيه بر ضرورت حفظ تماميت ارضي سوريه تاکيد و هرگونه ادامه حضور نيروهاي خارجي و آمريکايي بدون اجازه دولت سوريه را محکوم کردند.
روحاني سفر معاون اول رئيس جمهور کشورمان به سوريه را مثبت و موفقيت آميز دانست و گفت: مسير توسعه مناسبات و همکاري‌هاي تهران-دمشق در ابعاد گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي روشن است و جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوريه خواهد بود.
رئيس جمهور تاکيد کرد: هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي پشتوانه محکمي براي استمرار همکاري‌ها و گسترش روزافزون روابط دو دولت ايران و سوريه است.
«بشار اسد» رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار با بيان اينکه دولت و ملت سوريه همواره قدردان حمايت‌هاي برادرانه رهبري، دولت و ملت ايران در مسير مبارزه با تروريست‌ها و حفظ امنيت در سوريه و منطقه هستند، گفت: من براي ابراز اين قدرداني به تهران سفر کرده ام.
وي اضافه کرد: امروز سوريه از ثبات و امنيت بيشتري نسبت به گذشته برخوردار است.
رئيس جمهور سوريه تاکيد کرد: از رويکرد جمهوري اسلامي ايران و همکاري‌هاي چند جانبه از جمله روند آستانه و نشست اخير سوچي در راستاي تثبيت امنيت و آرامش در سوريه حمايت مي‌کنيم.
بشار اسد با اشاره به اينکه ايران و سوريه از طريق وزراي خارجه و نمايندگان ويژه خود، همکاري تنگاتنگي در سطح منطقه و سازمان ملل متحد دارند، اظهار داشت: روند سياسي در سوريه بايد به سمتي برود که علاوه بر حفظ تماميت ارضي و استقلال، تنها اراده ملت سوريه حاکم باشد.

نظر شما