شناسهٔ خبر: 31399121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روابط تهران - دمشق بر مبناي برادري و وحدت استوار است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس جمهوري با بيان اين که جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوريه خواهد بود، گفت: روابط تهران - دمشق بر مبناي برادري و وحدت استوار است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز دوشنبه در ديدار با بشار اسد رييس جمهوري سوريه، در تهران، پيروزي‌هاي ملت، دولت و ارتش سوريه برابر تروريست‌ها را بسيار ارزشمند و مهم دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسير مبارزه عليه تروريسم در سوريه همواره در کنار مردم و دولت اين کشور ايستاد و از هيچ کمکي در اين راستا دريغ نکرده است.
رييس جمهوري با بيان اينکه ايران آماده مشارکت در روند بازسازي سوريه است، افزود: تهران در روند ثبات، بازگشت آوارگان و فرآيند سياسي داخلي نيز در کنار دمشق خواهد بود.
روحاني ريشه ها و اشتراکات عميق ديني و فرهنگي را عامل پيوند دوملت ايران و سوريه عنوان کرد و اظهار کرد: روابط دو کشور بر مبناي برادري و وحدت استوار است.
رييس جمهوري با بيان اينکه خوشبختانه بواسطه گسترش همکاري‌هاي چندجانبه اوضاع امنيتي در کل منطقه بهبود يافته است، خاطرنشان کرد: در اجلاس اخير سوچي سران ايران، روسيه و ترکيه بر ضرورت حفظ تماميت ارضي سوريه تاکيد و هرگونه ادامه حضور نيروهاي خارجي و آمريکايي بدون اجازه دولت سوريه را محکوم کردند.
روحاني سفر معاون اول رييس جمهوري کشورمان به سوريه را مثبت و موفقيت آميز دانست و گفت: مسير توسعه مناسبات و همکاري‌هاي تهران- دمشق در ابعاد گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي روشن است و جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوريه خواهد بود.
رييس جمهوري تاکيد کرد: هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي پشتوانه محکمي براي استمرار همکاري‌ها و گسترش روزافزون روابط دو دولت ايران و سوريه است.
«بشار اسد» رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار با بيان اينکه دولت و ملت سوريه همواره قدردان حمايت‌هاي برادرانه رهبري، دولت و ملت ايران در مسير مبارزه با تروريست‌ها و حفظ امنيت در سوريه و منطقه هستند، گفت: من براي ابراز اين قدرداني به تهران سفر کرده ام.
وي اضافه کرد: امروز سوريه از ثبات و امنيت بيشتري نسبت به گذشته برخوردار است.
رييس جمهوري سوريه تاکيد کرد: از رويکرد جمهوري اسلامي ايران و همکاري‌هاي چند جانبه از جمله روند آستانه و نشست اخير سوچي در راستاي تثبيت امنيت و آرامش در سوريه حمايت مي‌کنيم.
بشار اسد با اشاره به اينکه ايران و سوريه از طريق وزراي خارجه و نمايندگان ويژه خود، همکاري تنگاتنگي در سطح منطقه و سازمان ملل متحد دارند، اظهار داشت: روند سياسي در سوريه بايد به سمتي برود که علاوه بر حفظ تماميت ارضي و استقلال، تنها اراده ملت سوريه حاکم باشد.
سيام**1751**شبس**1613
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما