شناسهٔ خبر: 31324720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آتش زدن عکس «ترامپ» در تظاهرات الخلیل+عکس

منبع: فارس

فلسطینی‌هایی که در محکومیت کشتار مسجد ابراهیمی دست به تظاهرات گسترده در الخلیل زده بودند، تصاویر رئیس‌جمهور آمریکا را به آتش‌ کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که امروز (جمعه) در سالروز کشتار مسجد ابراهیمی در الخلیل، دست به تظاهرات زده بودند، تعرض کردند.

درگیری‌هایی در این تظاهرات رخ داد و نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گلوله پلاستیکی، بمب صوتی و گاز اشک‌آور استفاده کردند؛ حداقل یک کودک بر اثر شلیک گلوله پلاستیکی زخمی شد و دهها نفر دیگر دچار خفگی ناشی از استنشاق گاز شدند.

بیشتر بخوانیم:

آماده‌باش فلسطینیان در قدس و کرانه باختری

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند و تعرض‌های این رژیم به مسجد ابراهیمی را محکوم کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، آنها همچنین در ابراز مخالفت با طرح آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن»، تصاویر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را به آتش کشیدند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

نظر شما