شناسهٔ خبر: 3132300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

انتقال تجارب امنیتی ایران به عراق

منبع: واحدمركزي خبر

وزیر کشور گفت: ایران آمادگی کامل برای انتقال تجربه در زمینه های امنیتی به عراق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن به نقل از واحد مرکزی خبر، وزیر کشور گفت: ایران آمادگی کامل برای انتقال تجربه در زمینه های امنیتی به عراق دارد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، رحمانی فضلی پس از دیدار وگفتگو با محمد سالم غَبّان وزیر کشورعراق در نشست خبری مشترک در پاسخ به این سوال که ایران چه کمکی را می تواند به عراق انجام دهد افزود: در حوزه امنیت داخلی در ایران شورای امنیت به ریاست وزیر کشور و متشکل از نمایندگان نیروهای نظامی ، انتظامی و قضایی تشکیل می شود از این رو می توانیم در زمینه تجهیز و آموزش پلیس به عراق وانتقال تجربه به عراق کمک کنیم.

وی افزود: در موضوع مرزبانی نیز ایران تجربه ارزشمندی دارد و برای انتقال تجربه و آموزش آمادگی کامل داریم.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه های همکاری اقتصادی و تجاری و همکاری استانهای مرزی آمادگی خود را اعلام کردیم وقرار شد نشستی با نمایندگان استانهای مرزهای دو کشور داشته باشیم و کارگروهی نیز در حوزه تامین امنیت و ایجاد بستر مناسب برای تردد زوار تشکیل دهیم .

وزیر کشور افزود : موضوع امنیت زوار بصورت کلی در گفتگوهای ما مطرح و قرار شد معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران با نماینده ای از عراق جزئیات را بررسی کنند.

وی گفت : امسال یک ونیم میلیون زائر ایرانی در روز اربعین به عراق رفتند که هیچ مشکل امنیتی اتفاق نیفتاد و موارد فوتی هم مربوط به تصادفات در مسیرها بود .

رحمانی فضلی افزود : در عین حال برای نهادینه کردن همکاریهای مشترک در این زمینه بحث و بررسی صورت گرفت .

در ادامه این نشست خبری وزیر کشور عراق نیز گفت : درست است که ایران عضو ائتلاف ضد داعش نیست اما ما از هر تلاش بین المللی برای کمک به عراق استقبال می کنیم .

وی افزود : به هر حال داعش تهدیدی برای عراق محسوب می شود و مناطقی از عراق در حال سقوط بود از این رو ما کمک های جمهوری اسلامی ایران را ارج می نهیم ومعتقدیم که در این زمینه تحریم های ضد ایران نمی تواند مانعی برای کمک ایران به عراق باشد .

سالم غَبّان افزود : با توجه به اینکه تاسیسات زیربنایی عراق در بحرانهای مختلف منهدم شده است از این رو ما نیازمند تسلیحات و مهمات و آموزش هستیم و در این زمینه قرار است گروههای کاری برای همکاری بیشتر تشکیل شود .

وی با اشاره به اینکه امنیت بغداد به وزارت کشور عراق سپرده شده و این وزارتخانه قرار است امنیت داخلی را برعهده بگیرد بنابراین ناچاریم توانمندیهای خود را بازسازی کنیم و بی تردید ایران دارای تجربیاتی است که می توانیم از آن بهره ببریم .

وزیر کشور عراق در زمینه همکاری دو کشور برای تردد زوار نیز گفت : در زمان اربعین ما شاهد تجربه همکاری دو کشور بودیم که البته ناکامی هایی هم بوجود آمد که در صدد جبران آن هستیم.

وی گفت : ما به خدمت رسانی به زوار افتخار می کنیم و قرار است کمیته های مشترکی برای ایجاد شرایط بهتر زیارت برای زائران تشکیل دهیم .


نظر شما