شناسهٔ خبر: 31306863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سازوکار مجلس برای تامین منابع مالی تکمیل مسکن مهر در سال ۹۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۹۸ نحوه تامین منابع مالی برای تکمیل مسکن مهر و احیا بافتهای فرسوده را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (پنج شنبه ۲اسفند)مجلس شورای اسلامی در بند یک تبصره ۸ مصوب کردند،بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000)ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به‌عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود. بدهی دولت به بانک مرکزی در اجراي اين حكم مشمول تبصره بند (الف) ماده (10) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق‌الذکر است.

طبق بند ۲ این تبصره ، وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000)ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکتهای فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی مشروط به حفظ كاربري و با سازوكار گردش خزانه صرف اجرای طرحهای فوق كند.

براساس بند۳این تبصره،این تبصره در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مجاز به واگذاری قطعی زمینهای اجاره‌ای نود و نه(99) ساله متعلق به خود می‌باشند.

طبق بند۴تبصره فوق،وزارت راه و شهرسازی مجاز است زمینهای متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد (30.000.000.000.000)ریال طی قراردادهایی با بانکهای عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرحهای جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند./

برچسب‌ها:

نظر شما