شناسهٔ خبر: 31275492 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظرفيت فرودگاه امام به 25 ميليون مسافر افزايش مي يابد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير راه و شهرسازي گفت: با بهره برداري از فاز نخست ترمينال ايرانشهر ظرفيت جابجايي مسافر در فرودگاه حضرت امام خميني (ره)، به 25 ميليون مسافر در سال افزايش مي يابد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي شرکت شهر فرودگاهي امام خميني (ره)،«محمد اسلامي» در بازديد از فرودگاه امام خميني ( ره ) افزود: امروزه در دنيا فرودگاه ها نماد توسعه و پيشرفت يک کشور محسوب مي شوند و ما بايد شهر فرودگاهي امام خميني (ره) را به نماد توسعه کشور تبديل کنيم.
وي گفت: با استانداردهاي يک فرودگاه مدرن فاصله داريم و بايد براي ساخت فرودگاه هاي مدرن در کشور برنامه ريزي هاي دقيق داشته باشيم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به طرح جامع توسعه شهر فرودگاهي امام خميني (ره) با افق 30 ساله گفت: اين طرح يکي از مهمترين برنامه هاي وزارت راه و شهرسازي براي ساخت فرودگاه هاي مدرن در کشور است.
اسلامي با بيان اينکه يکي از پروژه هاي مهم فرودگاهي ما ساخت ترمينال سلام با مدرن ترين تجهيزات است، اضافه کرد: ظرفيت اعزام و پذيرش ما در فرودگاه امام پنج ميليون مسافر در سال افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان کرد: گام ديگري که بايد با هدف ايجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهي امام خميني (ره) برداريم، ساخت ترمينال ايرانشهر است که عمليات اجرايي براي طراحي و ساخت آن بايد پس از افتتاح ترمينال سلام انجام شود.
به گزارش ايرنا، هم اکنون ظرفيت جايجايي مسافر در فرودگاه امام ساليانه به بيش از هشت ميليون مسافر رسيده و ترمينال ايرانشهر در فرودگاه امام در فاز نخست قابليت اعزام و پذيرش 25 ميليون مسافر در سال را دارد و در فاز نهايي ظرفيت اعزام و پذيرش اين ترمينال آن به بيش از 100 ميليون مسافر در سال افزايش خواهد يافت.
اقتصام**1108**2022
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما