شناسهٔ خبر: 31274415 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

راهکار جدید توزیع گوشت

مديركل دفتر برنامه ريزي تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت صمت از توزيع گوشت بر اساس فهرست يارانه بگيران خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از وزارت صنعت معدن و تجارت؛ ­محمدرضا كلامي با اعلام اين خبر ­­افزود: بر اساس تصميم اتخاذ شده مقرر است شيوه توزيع گوشت تنظيم بازاري تغيير كند، در اين راستا گوشت تنظيم بازاري براي جامعه هدف، توزيع خواهد شد.
 
وي درباره مكانيزم عرضه گفت: مقرر است فهرست يارانه بگيران از سازمان هدفمندي احصا­ و در سامانه تجارت داخلي بارگذاري شود، در اين صورت فروشگاه هايي كه به اين سامانه متصل هستند، مي توانند گوشت تنظيم بازاري را براي گروه هاي هدف عرضه كنند.
 
كلامي­­ اضافه كرد: در اين قالب جامعه هدف مي توانند از فروشگاه هايي كه پوز متصل به اين سامانه را دارند، گوشت خريداري كنند.
 
وي­ افزود: از سوي ديگر پيش از اين گوشت وارداتي در خرده فروشي ها تكه مي شد اما در قالب جديد گوشت وارداتي چهار تكه مي شود، يعني هر شقه به دو تكه تقسيم مي شود و عنوان گوشت تنظيم بازار و قيمت بر بسته ها درج خواهد شد. به اين ترتيب گوشت وارداتي در بسته هاي سه تا چهار كيلويي بسته بندي مي شود تا مردم دچار اتلاف وقت براي خريد نشوند و صف ها از ميان برود.
 
مديركل دفتر برنامه ريزي تامين، توزيع و تنظيم بازار در پاسخ به اين سؤال كه گوشت تنظيم بازاري در اين قالب در چه نقاطي توزيع مي شود، گفت: اسامي واحدها اطلاع رساني مي شود و واحدهاي عرضه كننده نيز مكلف به نصب بنر هستند.
 
كلامي­ تاكيد كرد: البته تدابيري در خصوص بعد خانوار و ... نيز انديشيده مي شود و به زودي گوشت ها در بسته هاي دو، دو كيلو و نيم، سه، سه كيلو و نيم و چهار كيلويي بسته بندي مي شود و افراد با توجه به نياز خود مي توانند اين گوشت را خريداري كنند.
 
به گفته وي اين شيوه تخصيص،­ سبد غذايي ­خانوارهايي را كه آسيب ديده اند تامين مي كند.
 
كلامي به مردم اطمينان داد، دولت با­ همه ­توان در حال تامين گوشت مورد نياز كشور است و از اين نظر نگراني وجود ندارد.
 
وي­ با تاكيد بر اينكه پيشگيري از قاچاق از يك سو و واردات دام مولد براي افزايش ظرفيت توليد گوشت در كشور از سوي ديگر در حال پيگيري است، اضافه كرد: بر اساس اعلام متولي اصلي اين مساله، وزير ­جهاد كشاورزي ،قيمت دام زنده بايد در حدود 24 هزار تومان باشد اما افزايش نرخ ارز سبب شد قاچاق دام زنده تا 44 هزار تومان در هر كيلو افزايش قيمت يابد.
 
كلامي ادامه داد: در عين حال شيطنت برخي را نبايد ناديده گرفت چرا كه در مرزها حتي دام زنده را تا كيلويي 90 هزار تومان مي خريدند كه با هيچ منطق اقتصادي همخواني نداشت .
 
به گفته اين مقام مسئول،­ تدابيري جدي براي مبارزه با قاچاق انديشيده شده است.
كلامي درباره تصميمات اتخاذ شده براي تامين گوشت مصرف كنندگان عمده مانند دانشگاه ها، رستوران ها­و البته كارخانه هاي سوسيس و كالباس گفت: به موجب مصوبه دولت،­ اين واحدها بايد نياز خود را با ارز نيمايي وارد كنند تا تقاضايشان وارد بازار نشود، اما تا زمان ­اجرايي شدن اين طرح، گوشت مورد نياز اين واحدها را تامين مي كنيم البته قيمت عرضه گوشت به اين واحدها بالاتر از قيمت گوشت تحويلي به خانوار است چرا كه محصولات توليدي اين شركت ها و واحدها مشمول قيمت گذاري نيست.
 
وي درباره قيمت گوشت در طرح جديد­ افزود: قيمت گوشت در اين طرح تغيير مي كند و نرخ ها به زودي اعلام مي شود.
 
مديركل دفتر برنامه ريزي تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت صمت­ درباره عرضه گوشت از طريق اينترنت گفت: چنين موردي مصوبه ستاد تنظيم بازار نيست.

نظر شما