شناسهٔ خبر: 31252808 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

کشف شونچنکوی جدید در سن‌سیرو

توفان آقای تفنگدار!

صاحب‌خبر -

گونزالو هیگواین قرار بود میلان را یک‌تنه به دوران اوج برگرداند اما در سن‌سیرو، خبری از نمایش‌های درخشان ال‌پیپتا نبود. او نتوانست کیفیتی که در ناپولی و یووه بروز داده بود را در ترکیب روسونری تکرار کند. وقتی گونزالو در نیم‌فصل تصمیم به ترک باشگاه برای پیوستن به چلسی گرفت، جنارو گتوزو اعلام کرد که علاقه‌ای به جدایی این ستاره ندارد و حتی حاضر است او را در قفس زندانی کند اما حالا فقط چند هفته بعد از جدایی مرد آرژانتینی، هواداران میلان او را به طور کامل از یاد برده‌اند. گزینه قرمز و مشکی‌ها برای جانشینی هیگواین، ستاره آماده تیم جنوا بود. کریشتوف پیانتک لهستانی تا همین تابستان در لیگ کشور خودش به میدان می‌رفت و تقریبا هیچ‌کس بیرون از لهستان او را نمی‌شناخت اما انتقال به جنوا، مسیر فوتبالی این بازیکن بااستعداد را عوض کرد. او در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خودی نشان داد و با گل‌زنی‌های متوالی‌اش، از جنوا یک تیم قدرتمند ساخت. باشگاه‌های زیادی در انگلیس و ایتالیا و حتی اسپانیا، مسیر پیشرفت پیانتک را دنبال می‌کردند اما میلان برنده این کورس شد و بعد از مدت‌ها، یک ستاره واقعی را به خدمت گرفت. پیانتک در همین مدت‌ رکورد گل‌هایش برای میلان را به همه گل‌های نیم‌فصل اول هیگواین رسانده است. حالا گتوسو نیز کاملا از داشتن چنین بازیکنی راضی به نظر می‌رسد و در معامله فروش هیگ و خرید او، سود کرده است.

اولین بازی پیانتک در لباس میلان در جام حذفی روبه‌روی ناپولی رقم خورد. جایی که همه، شانس را برای صعود تیم کارلتو قائل بودند اما کریشتوف با دو گل تماشایی، روسونری را به مرحله بعدی فرستاد. این بهترین شروع ممکن برای یک مهاجم تازه‌وارد در میلان به شمار می‌رفت. پیانتک چند روز بعد در زمین رم نیز تنها گل تیمش را به ثمر رساند. 

او برابر کالیاری یکی از سه گل تیمش را زد و در نبرد با آتالانتا در حالی که میلان از حریف عقب افتاده بود، توانست برای تیمش دبل کند. 6 گل در چهار مسابقه، یک شروع خیره‌کننده برای این ستاره است. مردی که حالا هواداران میلان او را ترکیبی از شوچنکو و زلاتان می‌دانند. به کمک درخشش همین بازیکن، حالا میلان در بین چهار تیم بالای جدول سری آ دیده می‌شود و شانس زیادی برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده دارد. حالا هواداران چلسی در این حسرت بزرگ به سر می‌برند که می‌توانستند به جای هیگواین، با مهاجم آماده‌ای مثل پیانتک قرارداد امضا کنند. خیلی زود سیل پیشنهادهای بزرگ‌تر برای این مهاجم از راه خواهد رسید اما میلان به هیچ قیمتی نمی‌خواهد که این ستاره را از دست بدهد. چراکه او نمادی از شروع یک دوران تازه برای میلان است. هواداران باشگاه سال‌ها در انتظار یک شوچنکوی جدید بوده‌اند و این بازیکن نیز از شرق اروپا، حالا چشم‌ها را خیره کرده است. او هم زیاد گل می‌زند و هم گل‌هایش تماشایی از آب درمی‌آیند. پیانتک به تنهایی میلان به هم ریخته گتوسو را به یک تیم جذاب تبدیل کرده است. رسیدن به یووه در جدول سری آ غیرممکن خواهد بود اما بعید نیست پیانتک در جدول گل‌زنان این لیگ، از کریستیانو رونالدو عبور کند.

 

نظر شما