شناسهٔ خبر: 31246820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد

ایجاد 100 مرکز نوآوری در کشور/ دانش‌آموختگان علاقه‌مند به تأسیس شرکت حمایت می‌شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانش‌آموختگانی که دنبال تأسیس شرکت و پرورش ایده‌های خود هستند حمایت می‌شوند، از دایر شدن 100 مرکز نوآوری در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسین امید ظهر امروز در جشنواره دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی سمنان که در سالن اجتماعات هلال‌احمر این شهر برگزار شد، با اشاره به افزایش تعداد مراکز دانشگاهی در کشور پس از انقلاب بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی مولود انقلاب بوده و طی این 40 سال، تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان کشور افزایش یافته و فعالیت دانشگاه علمی کاربردی بر مبنای مهارت‌آموزی تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی مولود نظام و از محورهای کمک به توسعه کشور است و فعالیت در این نهاد جزو افتخارات ما محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به طی دوره‌های مهارت‌آموزی در این دانشگاه اشاره و بیان کرد: بالغ‌بر 70 درصد آموزش‌ها در این دانشگاه، کاربردی و عملیاتی است.

امید، با اشاره به اینکه همه تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی تحقق اهداف تعیین‌شده است، مهم‌ترین وعده دانشگاه را تربیت نیروهای خلاق و کارآفرین دانست.

وی با بیان اینکه دانشجو تربیت نمی‌کنیم تا در صف اشتغال دولتی منتظر صدا کردن برای جذب نیرو باشد، اظهار کرد: هدف ما این است تا دانش‌آموختگان این دانشگاه به‌گونه‌ای تربیت شوند که علاوه بر اشتغال، خود شرایط کار را برای افراد دیگر نیز فراهم آورند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: هدف ما کارآفرینی بوده و در این ارتباط و در یک سال اخیر، بیش از 100 مرکز نوآوری در کشور دایر شده است.

امید، با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در کنار هر مرکز علمی کاربردی، یک مرکز نوآوری دایر شود، اظهار داشت: 12 مرکز علمی کاربردی در سمنان دایر شده است و باید 12 مرکز نوآوری در کنار آن دایر شود.

وی بیان کرد: دانش‌آموختگان باید ایده‌های خود را در مراکز نوآوری پرورش داده و به تأسیس شرکت اقدام کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به ارائه تسهیلاتی به شرکت‌هایی که در مراکز نوآوری تأسیس می‌شود، اشاره و تصریح کرد: تسهیلات اولیه 50 میلیون تومانی با کارمزد دو درصد و همچنین دیگر حمایت‌های حقوقی، مشاوره اقتصادی، کارآفرینی و ... از سوی مراکز نوآوری به دانش‌آموختگانی که دنبال تأسیس شرکت و پرورش ایده خود هستند، ارائه خواهد شد.

امید با اشاره به پیشتازی استان سمنان در شاخص‌های مختلف ازجمله رشد نرخ باسوادی، پایین بودن تعداد آمار بیکاری، بالا بودن تعداد دانشجو نسبت به جمعیت و . . . اظهار کرد: این امر به‌واسطه بالا بودن ظرفیت‌های استان سمنان در بخش‌های متعدد کشاورزی، باغداری و توسعه صنعت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی زمینه‌ای برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان سمنان است، اضافه کرد: استان سمنان از ظرفیت بالایی در ایجاد مراکز صنعتی برخوردار است و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزایش مهارت دانشجویان استان را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی قانون برنامه توسعه، باید 30 درصد از دانشجویان کشور مهارتی باشند و باید برای ارتقای این شاخص تلاش کرد.

انتهای پیام/74034/م30/و

نظر شما