شناسهٔ خبر: 31235854 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

سفر نخست وزیر لهستان به فلسطین لغو شد

نخست وزیر لهستان که قرار بود در تاریخ 19 فوریه جاری به فلسطین اشغالی سفر کند، به خاطر اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفرش را لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری های لهستان، سخنگوی دفتر "ماتئوش موراوتسکی" نخست وزیر لهستان اعلام کرد که این تصمیم پس از تماس تلفنی امروز یکشنبه موراوتسکی و نتانیاهو اتخاذ شد.

 

قرار است در تاریخ 19 فوریه نشست کشورهای گروه ویشه گراد (مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک) و رژیم صهیونیستی در قدس برگزار شود.

 

سخنگوی دفتر نخست وزیری لهستان اعلام کرد که موراوتسکی به نتانیاهو اعلام کرده است که هیات لهستانی به ریاست " جاکیچ کژاپوتوویژ" وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و خود نخست وزیر ریاست این هیات را بر عهده نخواهد داشت.

 

وی افزود: این تصمیم در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره همکاری لهستانی ها با نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم اتخاذ شده است. پس از این اظهارات نتانیاهو، لهستان سفیر رژیم صهیونیستی را برای ارائه توضیحات احضار و توبیخ کرده بود.

 

سفیر رژیم صهیونیستی در لهستان مدعی شده است که رسانه ها اظهارات نتانیاهو در جریان نشست ورشو طی روزهای 13 و 14 فوریه جاری را اشتباه منتشر کرده بودند و نتانیاهو قدص توهین به کل ملت لهستان را نداشت، بلکه منظورش برخی لهستانی ها بودند.

 

منبع:مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/م.ق/

 

نظر شما