شناسهٔ خبر: 31220799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مطرح کرد

صادرات 45 میلیارد دلاری استان گلستان/ رسالت مسوولان در حل مشکلات اقتصادی سنگین است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از رشد صادرات استان طی 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت 45 میلیارد دلار صادرات از استان گلستان انجام گرفت و بالغ بر 37 الی 38 دلار واردات کالاهای اساسی داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جلسه دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان گلستان با بیان اینکه شرایط امروز اقتصاد کشور عادی نیست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران اکنون گرفتار جنگ اقتصادی است دشمنان هیچگاه از دشمنی علیه این نظام دست برداشته و برنمی‌دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به توانمندی ایران در عرصه نظامی تصریح کرد: ایران از لحاظ نظامی یک کشور قدرتمند است و دشمن از این حوزه نمی‌تواند به کشور ما آسیبی وارد کند.

قوانلو با بیان اینکه مشکلات ساختاری در حوزه اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: امروز نقدینگی در کشور از میزان تولید ناخالص داخلی بیشتر است حجم بالای نقدینگی می‌تواند خطر بزرگی باشد سود موهوم 18 و 20 درصد باعث افزایش نقدینگی در بانک‌ها می‌شود، در حالی که نقدینگی باید به کمک تولید بیاید.

وی وابستگی کشور بعد از 40 سال به نفت را یک آسیب دانست و گفت: باید قبول کنیم متناسب با جنگ اقتصادی تصمیم نگرفتیم، برخی می‌گویند چرا دلار و قیمت‌ها بالا رفته است، که باید بگویم همانطوری که در جریان جنگ تحمیلی همه ما وحدت داشتیم باید در این برهه زمانی هم اتحاد داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی تبعات دارد، افزود: آمریکا و عربستان با آن قدرت اقتصادی که دارند علیه انقلاب اسلامی ایستادند آیا تورم با این شرایط در کشورمان باید مانند دو سال قبل باشد.

قوانلو با تاکید بر اینکه باید امروز از سران اقتصادی کشور حمایت شود، ابراز کرد: برای عبور از مشکلات اقتصادی باید از سران اقتصادی کشور حمایت شود باید وحدت و اتحاد را در کشور تقویت کنیم تا از جنگ اقتصادی موفق بیرون بیاییم، امروز نباید در کشور تفرقه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: وحدت داشتن را مقام معظم رهبری بارها و بارها تاکید کردند و نباید صداهای مختلف در جنگ اقتصادی منتشر شود، لازم است پشت سر دولت به عنوان شاخصه نظام قرار بگیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از رشد صادرات استان طی 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: امسال در شرایط تحریم و در اوج فشارهای اقتصادی 45 میلیارد دلار صادرات از استان گلستان انجام گرفت و بالغ بر 37 الی 38 دلار واردات کالاهای اساسی داشتیم.

قوانلو با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه بیان کرد: دانشگاه‌ها باید مشکلات ساختاری را حل کنند، برای کنترل نقدینگی، کاهش وابستگی به نفت مقاله بنویسند و کمک کنند تا از این شرایط عبور کنیم.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم کم شده است، گفت: مردم با وجود مشکلات در 22 بهمن امسال نشان دادند که پای این نظام و انقلاب ایستادند و این مهم رسالت مسوولان را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/83001

نظر شما