شناسهٔ خبر: 31186725 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

قدیمی‌ترین چرخ و فلک بندرماهشهر احیا شد

فارس

شهردار بندرماهشهر گفت: قدیمی‌ترین چرخ‌وفلک بندرماهشهر که یادآور گذشته‌های تلخ و شیرین کودکان دیروز بندرماهشهر بود به عنوان نماد خاطره‌های گذشته احیا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر عصر امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: بسیاری از شهروندان خواستار ساماندهی و تعیین تکلیف مکان شهربازی قدیم شهر در کوی سعدی بودند؛ تمامی وسایل شهربازی به دلیل فرسودگی و احتمال خطرآفرینی جمع‌آوری شدند و تنها چرخ‌وفلک آن باقی ماند.

وی افزود: بنا شد این چرخ‌وفلک به دلیل خاطره‌انگیز بودن آن برای کودکان دیروز و خانواده‌های بندرماهشهر، کماکان به عنوان یک نوستالژی در این شهر پابرجا بماند. لذا عملیات ترمیم و نورپردازی این چرخ‌وفلک آغاز شد.

شهردار بندرماهشهر عنوان کرد: تمامی کابین‌های چرخ‌وفلک جداسازی و تعمیرات لازم از جمله جوشکاری، برش‌کاری و رنگ‌آمیزی آن انجام و عملیات پیاده‌سازی تجهیزات نورپردازی آن آغاز گردید.

تعداد یک هزار و 440 لامپ کم‌مصرف به همراه ریسه‌های نوری بر روی چرخ‌وفلک نصب گردید. تمامی این چراغ‌ها ضد آب و دارای ضمانت‌های بلند‌مدت هستند. این چراغ‌ها به‌وسیله ریموت و دستگاه کنترلر قابل‌برنامه‌ریزی است و امکان نمایش متن نوشته را هم دارد.

وی گفت: شهرداری در محوطه این چرخ‌وفلک نیز در حال انجام فعالیت‌های عمرانی و زیباسازی است که به‌زودی این محوطه به آب‌نما، فضای سبز، صندلی و نورپردازی مجهز خواهد شد.

نظارات عنوان کرد: هم‌اکنون معادل این چرخ‌وفلک با ابعاد بزرگ‌تر و مجهزتر در شهربازی خور سیف در حال احداث است که روند آن تقریباً رو به اتمام است.

برچسب‌ها:

نظر شما