شناسهٔ خبر: 31178027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشته شدن عناصر داعش در حملات هوایی عراق به سوریه

بالگردهای وابسته به ارتش عراق مواضع و انبارهای مهمات متعلق به گروه تروریستی داعش را در شرق سوریه هدف قرار دادند که در پی آن، چند تروریست از پای درآمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بالگردهای وابسته به ارتش عراق بعدظهر پنجشنبه (روز گذشته) مواضع گروه تروریستی داعش را بمباران کردند.

یک مسئول بلند پایه در استان الانبار عراق گفت که بالگردهای عراقی مواضع داعش را در عمق خاک سوریه هدف قرار دادند.

این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که بالگردهای عراقی همچنین شماری از عناصر داعش را از پای درآوردند و انبارهای سلاح و مهمات متعلق به این گروه را منهدم کردند.

به گفته وی، هدف از این حملات، تضعیف قدرت این گروه تروریستی است تا نتواند به بخش غربی استان الانبار نزدیک شود.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه اوایل دی ماه گذشته برای بمباران مواضع داعش در خاک سوریه، به نیروی هوایی عراق اختیار کامل داده است.

بر اساس دستور اسد، عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به کسب اجازه نیست.

اخیرا هماهنگی امنیتی برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی میان بغداد و دمشق بالا رفته است و طرفین اجازه داده‌اند تا تروریست‌ها را در خاک یکدیگر بمباران کنند. سوریه نیز برای بمباران داعش در خاک عراق نباید منتظر اجازه بغداد بماند و صرفا باید مقامات عراقی را مطلع کند.

طبق این توافق، دو طرف همچنین باید به هنگام ضرورت، یکدیگر را در جریان عملیات‌های زمینی علیه تروریست‌ها قرار دهند.

در همین ارتباط، «عدنان عفرین» سخنگوی عملیات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت الحمایه آمریکا- گفت که صدها نفر از عناصر داعش در حال حاضر در شرق سوریه محاصره هستند.

عفرین اعلام کرد که عناصر داعش در مساحتی بالغ بر یک کیلومتر مربع در محاصره هستند و این گروه برای انجام عملیاتهای انتحاری از زنان استفاده می‌کند.

وی با بیان درگیری شدید بین داعش و نیروهای دموکراتیک، گفت که آمار دقیقی از عناصر داعش در دست نیست، ولی شاید هزار نفر یا بیشتر باشند.

نیروهای کُرد که تحت حمایت آمریکا قرار دارند از شنبه عملیات پایانی خود را علیه داعش آغاز کردند و عناصر این گروه در الباغوز محاصره هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما