شناسهٔ خبر: 31166783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير کشور:

دولت پاکستان به حضور تروريست‌ها در خاک اين کشور پايان دهد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير کشور در پيامي ضمن تسليت شهادت تعدادي از حافظان مرزهاي ايران اسلامي به دولت پاکستان هشدار داد که به حضور تروريست‌ها در خاک اين کشور پايان دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت کشور، عبدالرضا رحماني ‌فصلي در پيامي شهادت تعدادي از حافظان مرزهاي ميهن در حمله تروريستي شب گذشته در استان سيستان‌وبلوچستان را تسليت گفت.
در پيام تسليت وزير کشور آمده است: شهادت فرزندان و دلاورمردان حافظ امنيت و آرامش و رفاه مردم به دست مزدوران سنگ‌دل و ناتوان موجب اندوه و تأثر ملت ظفرمند و قهرمان ايران اسلامي شده است. اين جنايت، واکنشي عصبي و بزدلانه به حماسه حضور شکوهمند مردم غيور ايران در گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بود که قطعاً خون شهيدان عزيزانمان اين شجره طيبه را تنومندتر از گذشته خواهد کرد. هم‌زماني اين حمله تروريستي با برگزاري نشست ورشو نشان داد دولتمردان آمريکايي هيچ اعتقاد و التزامي به موازين بين‌المللي و حقوق بشر نداشته و با همراهي رژيم منفور صهيونيستي با ايجاد ناامني و اختلاف‌افکني به‌دنبال استعماري به مراتب بدتر از استثمار قرون گذشته در منطقه هستند.
اين پيام تصريح مي‌کند: عوامل دشمنان عزت و عظمت و پيشرفت ايران اسلامي نه تنها جان هم‌وطنانمان را مورد تعرض وحشيانه قرار داده‌اند بلکه شکست اصلي آن‌ها از عزم ايران در توسعه همه‌جانبه و پايدار مناطق مرزي ميهن اسلاميمان ناشي مي‌شود، آن دژخيمان ددمنش توسعه و پيشرفت کشور به‌ويژه در مناطق مرزي و استان قهرمان‌پرور و مملو از منابع و استعدادهاي مترقي سيستان‌وبلوچستان را مغاير با مقاصد شوم خود مي‌دانند و با اقدامات تروريستي و غيرانساني قصد دارند مانع پيشرفت و توسعه همه‌جانبه منطقه شوند، اما مردم ايران مصمم هستند با اقتدار و قدرت اين حباب‌هاي بي‌هويت را از سطح اقيانوس اراده و باور و ايمان خود بزدايد و خون اين شهيدان سند پيشرفت و توسعه منطقه خواهد بود.
در پايان اين پيام تأکيده شده است:‌ اينجانب ضمن تسليت اين حادثه دلخراش به محضر فرمانده معظم کل قوا مقام معظم رهبري و خانواده سرافراز شهداي پرافتخار، بر مسئوليت کشورهاي همسايه که پناهگاه و مأمن اين تروريست‌هاي اهريمن‌صفت شده‌اند، تأکيد کرده و خواستار اهتمام جدي دولت پاکستان بر پيگيري و حل‌وفصل نهايي حضور اين تروريست‌ها در خاک اين کشور هستم. جمهوري اسلامي ايران در طول تاريخ با صلابت خود اثبات کرده است که طبق موازين بين‌المللي و قواعد منطقي در حفظ منافع ملي و مصالح مردم خويش لحظه‌اي درنگ نخواهد کرد.

نظر شما