شناسهٔ خبر: 31135185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا

پیروزی نفس‌گیر ذوب‌آهن در هوای سرد فولادشهر/ذوب پنجه در پنجه الغرافه قطر می‌شود

در قالب مرحله نیمه نهایی دور پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، ذوب‌آهن اصفهان میزبان تیم الکویت کویت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در قالب مرحله نیمه نهایی دور پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، تیم ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 19 در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم الکویت کویت بود.

شرح بازی:

با آغاز این دیدار دوتیم بازی هوایی را در دستور کار خود قرار دادند؛ کویت چند دقیقه اول نبض بازی را در دست داشت.

در ادامه روند بازی حملات ذوب‌آهن آغاز شد؛ شاگردان منصوریان با پاس های کوتاه در زمین الکویت قصد بازکردن راه نفوذ به دروازه حریف را داشتند که در اغلب این حملات با درخشش مدفعین الکویت گلی به ثمر نرسید.

ادامه بازی حملات تیم الکویت نیز آغاز شد؛ تیم ذوب‌آهن که همچنان به حملات خود ادامه می‌داد راه را برای ضد حملات الکویت باز کرد و بازیکنان میهمان نیز از ضدحملات به خوبی استفاده کرد اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

در ادامه روند بازی حملات دوتیم به صورت پیاپی بر روی دروازه یکدیگر انجام شد که سهم ذوبی‌ها از لحاظ تعداد حملات بیشتر از الکویت بود اما تا اواخر نیمه اول دروازه‌هاب دوتیم همچنان بسته ماند؛ بازیکنان تیم الکویت نیز با مصدومیت‌های پیاپی سرعت بازی را کاهش دادند.

در دقایق آخر نیمه نخست این دیدار دوتیم به حملات خود ادامه دادند اما تا پایان نیمه اول توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا نتیجه نیمه نخست این دیدار به تساوی صفر بر صفر کشیده شود.

با آغاز نیمه دوم توپ در مرکز زمین توسط دوتیم به گردش در آمد؛ میزبان و میهمان با پاس‌های کوتاه قصد بازکردن روزنه برای حمله بودند؛ در ادامه حملات ذوب‌آهن جان دوباره گرفت اما با وجود موقعیت‌های فراوان این تیم گلی برای ذوب‌آهن به ثمر نرسید.

در ادامه بازی دوتیم همچنان به دنبال گلزنی بودند؛ ذوب‌آهن و الکویت با پاس‌ها و ارسال‌های تاکتیکی قصد نفوذ به زمین حریف را داشتند اما با بی دقتی مهاجمین توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

در ادامه بازی و دقایق پایانی نیمه دوم، حملات دوتیم جان دوباره‌ای گرفت؛ میزبان و میهمان با حملات هجومی قصد باز کردن دروازه یکدیگر را داشتند اما با بی دقتی بازیکنان دوتیم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و نیمه دوم همچون نیمه اول بدون گل دنبال شد تا تکلیف برنده این بازی به وقت اضافه کشیده شود.

با آغاز وقت اضافه نخست این دیدار ، بازیکنان دوتیم دقت کافی خود را از دست دادند؛ مهاجمین حتی در موقعیت‌های که شانس بالای برای گلزنی داشتند عملکر مناسبی از خود نشان ندادند تا همچنان طلسم تساوی این دیدار باقی بماند.

تا پایان وقت اضافه اول این دیدار نیز همچنان دروازه‌های دوتیم بسته بود و بازیکنان دوتیم بیش از پیش دچار بی‌دقتی و ضعف در ارسال توپ می‌شدند؛ دقیقه 110 پس از ارسال از جناحین، کریستین با یک پرش بلند داخل محوطه جریمه الکویت با ضربه سر گل ذوب‌آهن را به ثمر رساند.

داور: مینورو توجو

کمک داور‌ها: آکانه یاگی و اوچی شینجی

کارت زرد: حمید یوسف دقیقه 56، ابوذر صفرزاده دقیقه 71، حمید میدو دقیقه 74، دقیقه 104 فحد الحاجری، کریستین اوساگو دقیقه 110، محمدرشید مظاهری دقیقه 119

کارت قرمز:

گل: کریستین اوساگو دقیقه 110

ترکیب ذوب‌آهن اصفهان: مهدی محمدنژاد، هادی محمدی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر(117 نیما طاهری)، محمدرشید مظاهری، کریستین اوساگو، مهران درخشان‌مهر( 54 ابولفضل صفرزاده(119 علیرضا چراغ‌علی)، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخر‌الدینی، ارسلان مطهری و فرناندز سیلوا(82 زبیر نیک‌نفس)

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب الکویت کویت: سامی السنا، فحد الهاجری، فیصل الحربی، فحد الرشیدی، ایسام ادو، حسین الشماری، حمید میدو(114 طلال المطاری)، یعقوب الطراوا( 79لوکاس سیلوا)، طلال الفدهل، حمید یوسف و سعید

سرمربی:محمد علی

اتفاقات مهم این دیدار: 

دقیقه 2، اوساگو پس از ارسال توپ از جاحین، موقعیت دو به تک خود را از دست داد.

دقیقه 6، پس از ارسال بلند اوت توسط ابراهیم‌زاده توپ وارد محوطه جریمه الکویت شد که با عکس‌العمل به موقعه دروازبان الکویت موقعیت ذوب‌آهن از دست رفت.

دقیقه 9، پس از فرار یعقوب طراروا به محوطه جریمه ذوب‌آهن موقعیت تک به تکی نصیب این بازیکن شد که با واکنش به موقعه مظاهری حمله الکویت از دست رفت.

دقیقه 15، پس از ارسال کرنر از جناحین، ارسلان مطهری در محوطه جریمه الکویت با یک صربه سر محکم توپ را به سمت دروازه تیم میهمان ارسال کرد که دروازبان الکویت موفق به سیو توپ شد.

دقیقه19، پس از ارسال بلند بازکن تیم الکویت مهاجم الکویت با ضربه سر توپ را با فاصله کمی از دروازه راهی اوت کرد.

دقیقه 29، ارسلان مطهری پشت محوطه جریمه الکویت صاحب موقعیت شد و پس ارسال محکم شوت به سمت دروازه الکویت دروازبان این تیم توپ را دفع کرد.

دقیقه 36، ذوب‌آهن مجدداً صاحب کرنر شد که پس از ارسال توپ به محوطه جریمه الکویت، درخشان‌مهر با ضربه سر توپ را با فاصله کمی راهی اوت کرد.

دقیقه 43، مدافع الکویت قصد ارسال توپ به دروازبان تیم خود را داشت که کریستین بازیکن تیم ذوب‌آهن با یک استارت سریع مانع رسیدن توپ به دروازبان الکویت شد و صاحب یک موقعیت تک به تک شد که در نهایت وی توپ را راهی اوت کرد.

دقیقه +45، مهاجمین ذوب‌آهن با حمله پر تعداد خود را به محوطه جریمه الکویت رسانند اما با بی دقتی کریستین توپ توسط مدافعین الکویت دفع شد.

دقیقه 51، مهاجمین ذوب‌آهن با حضور پر تعداد خود در محوطه جریمه الکویت صاحب موقعیت بسیار خوبی شدند؛ ارسلان مطهری اولین ارسال را بر روی دروازه الکویت انجام داد که دروازبان الکویت این ضربه را دفع کرد؛ پس از دفع ناموفق دروازبان الکویت توپ به قاسم حدادی‌فر رسید که وی نیز توپ را راهی اوت کرد.

دقیقه 57، پس از دفع حمله الکویت تیم ذوب‌آهن دست به ضد حمله ضد و در نهایت توپ به ارسلان مطهری پشت محوطه جریمه الکویت رسید؛ وی توپ را با یک شوت محکم راهی دروازه الکویت کرد و دروازبان الکویت نیز با یک عکس العمل خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه 65، پس از ارسال توپ از جناحین، هادی محمدی داخل محوطه جریمه الکویت صاحب موقعیت شد که در نهایت با ارسال نا موفق توپ به بیرون رفت.

دقیقه 80، مهاجمین الکویت با حضور پرتعداد در محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب موقعیت حساسی شدند؛ مهاجم الکویت با مظاهری موقعیت تک به تک به دست آورد اما در نهایت با عکس العمل سریع مظاهری توپ دفع شد.

دقیقه 84، حمید بوحمدان ضربه آزاد خود را با فاصله کمی از دروازه راهی اوت کرد.

دقیقه +90، پس از حمله ناموفق ذوبی‌ها و ضربه سر قاسم حدادی‌فر، الکویتی‌ها صاحب یک ضد حمله شدند، مهاجمین الکویت به سرعت خود را به محوطه جریمه ذوب‌آهن رسانند که در نهایت الفدهل نتوانستد توپ را به خوبی کنترل کند و مظاهری صاحب توپ شد.

دقیقه +90، پس از ارسال بازکن ذوب‌آهن مطهری داخل محوطه جریمه الکویت صاحب توپ شد که با بی دقتی وی دروازبان الکویت توپ را دفع کرد.

دقیقه 99، مهاجمین الکویت با یکضد حمله سریع خود را به محوطه جریمه ذوب‌آهن رسانند، مهاجم الکویت با یک ضربه چیپ توپ را راهی دروازه ذوب‌آهن کرد اما در این بین محمد نژادمهری با یک ضربه سر مانع گلزنی کویت شد.

دقیقه 114، تیم الکویت صاحب یک ضربه آزاد شد و در نهایت فیصل الحربی توپ را با اختلاف کمی از دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه 119+، دروازبان الکویت نیز برای کمک به دیگر بازیکنان تیم به خط حمله الکویت ملحق شد.

انتهای پیام/63079/ج30/

نظر شما