شناسهٔ خبر: 3109401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازتاب صحبت‌های سید حسن نصرالله در رسانه‌های صهیونیستی

منابع صهیونیستی: متأسفانه تمامی آن‌چه نصرالله گفت، واقعیت داشت

قدرت موشکی حزب‌الله، توانمندی نیروی زمینی و از بین رفتن توازن قوا در مواجهه قدرت بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، موضوعاتی است که مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنان روز گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین (جزئیات بیشتر) مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه الاخبار، روزنامه معاریو اسرائیل به نقل از منابع بلندپایه صهیونیستی نوشت: اسرائیل تهدیدات متوجه وی از سوی حزب‌الله را به خوبی درک می‌کند و با آن به خوبی مقابله خواهد کرد، اما خبر نگران کننده این‌جاست که تمامی آن چه به زبان حسن نصرالله جاری شد، واقعیت داشت.

این منابع اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل تأکید کرده‌اند، جنگ آینده با حزب‌الله با هیچ یک از درگیری‌های سابق با این حزب، مشابه نخواهد بود؛ به گونه‌ای که تهدید موشک‌های حزب‌الله ما را مجبور خواهد کرد تا شهرک‌ها را تخلیه کنیم و سامانه گنبد آهنین دیگر آن اطمینان سابق که در جنگ غزه مشاهده کردیم را به ما نخواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروی هوایی اسرائیل نیز در برابر سلاح‌های حزب‌الله آسیب پذیر است، از سویی دخالت زمینی در لبنان نیز قسمت حتمی این جنگ خواهد بود که در این میان نیز کار دشوار خواهد بود، چرا که همان گونه که حسن نصرالله گفت، جنگجویان حزب‌الله در سوریه با تیر جنگی واقعی و در صحنه واقعی تمرین می‌کنند و آن‌ها آماده مقابله با درگیری‌های احتمالی هستند.

شبکه یک اسرائیل نیز گفت: تهدید نصرالله برای ورود به منطقه الجلیل در شمال اسرائیل، یک تهدید جدی است و حزب‌الله علاوه بر  الجلیل به مناطق بعد از آن نیز می‌تواند وارد شود.

شبکه ده اسرائیل نیز طی گزارشی اعتراف کرد: سال‌های آرامشی که در شمال شاهد بودیم، دیگر به پایان رسیده است و این به دلیل اعتماد به نفسی است که حزب‌الله در سوریه پیدا کرده و آمادگی ورود به الجلیل را دارد.

در این راستا موشک‌های فاتح 110 حزب‌الله نیز به طور گسترده مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفته است. این رسانه‌ها پیش از سخنرانی سید حسن نصرالله این سؤال را می‌پرسیدند که موشکی که حزب‌الله معرفی خواهد کرد و موجب بر هم خوردن توازن قوا خواهد شد چیست؟

شبکه دو اسرائیل در مورد این موشک می‌گوید: فاتح 110توازن قوا را از بین خواهد برد، این موشک زمین به زمین و ساخته ایران است و می‌تواند با 500 کیلوگرم مواد منفجره 300 کیلومتر برد داشته باشد. موضوع نگران کننده بعدی در دقت هدف‌گیری این موشک است و به همین خاطر اسرائیل سعی داشت در مدت اخیر مانع از انتقال این سلاح از سوریه به لبنان شود. اما نصرالله اعلام کرد که این موشک‌ها سال‌هاست در اختیار حزب‌الله قرار دارد.
اما مسأله دیگری که رسانه‌های اسرائیلی به آن پرداخته‌اند، خارج از حوزه نظامی و خطرات موشک‌ها و نیروی زمینی حزب‌الله، خسارات هنگفت اقتصادی است که در صورت جنگ اسرائیل با حزب الله به این رژیم وارد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما