شناسهٔ خبر: 3108725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقاومت در اوج اقتدار است

صاحب‌خبر -


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه المیادین، سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه مقاومت امروز قویتر از هر زمان دیگری است، افزود: سلاح هایی در اختیار داریم که حتی فکر برخی از آنها به ذهن دشمن هم نمی‌رسد.

شکست اسرائیل در جنگ غزه

نصرالله به جنگ  تابستان گذشته  اسرائیل علیه غزه اشاره کرد و گفت: این جنگ برای رژیم صهیونیستی دستاوردی  و شکستی آشکار نصیب آنها شد.

وی گفت: معنای این شکست آن است که اسرائیل برای جنگ علیه لبنان آماده نیست. البته من احتمال جنگ را رد نمی‌کنم.

دبیرکل حزب الله در عین حال تاکید کرد که تلاش می‌کنیم روابط خود را با همه گروه‌های مقاومت و در رأس همه آنان حماس و جهاد اسلامی ، تقویت کنیم.

نصرالله در ادامه به مسائل سوریه اشاره کرد و گفت: معادله سرنگونی نظام سوریه به پایان رسیده و هیچ قدرتی دیگر نمی‌تواند بر این کشور مسلط شود.

وی بشار اسد را تنها ضامن اجرای هر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه دانست.

برگ بازی داعش پایان یافته است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه داعش را دست پرورده امریکا خواند و گفت: کاخ سفید نمی‌خواهد داعش را نابود کند. هرچند برگ بازی داعش به پایان راه رسیده است و دیگر تاثیری در تغییر معادلات ندارد.

نصرالله به ارتباط ترکیه و داعش اشاره کرد و گفت: آنکارا با داعش و جبهة النصره ارتباط عملی دارد و مرز خود را برای آنها بازگذاشته است.

وی افزود: سلاحی نیست که به سوریه وارد شود و ترکیه از آن مطلع نباشد.

حملات اسرائیل به سوریه به معنای حمله به مقاومت است

سید حسن نصرالله همچنین به حملات مکرری که اسرائیل در سوریه انجام می دهد ، اشاره کرد و گفت: این حملات نقض بزرگ حاکمیت سوریه است و ما  حمله به هرگونه هدف در این کشور را حمله به کل محور مقاومت می دانیم.

وی تصریح کرد: حزب الله هیچ گونه پایبندی به این ندارد که حملات در سوریه بدون پاسخ بماند و پاسخ دادن به این حملات تنها حق سوریه نیست بلکه حق همه محور مقاومت است.

ایران استوار باقی می‌ماند

سید حسن نصرالله همچنین در پاسخ به سئوالی درباره برنامه هسته ای ایران، گفت: تهران امروز در بهترین شرایط قرار دارد.

وی موضوع هسته‌ای را برای فشار آوردن قدرتهای بزرگ بر ایران و تحت تاثیر قراردادن استقلالش دانست و افزود:

همه قدرتهای جهانی و منطقه ای  که با طرح کاهش قیمت نفت یا مسائل دیگر، درپی فشار بر ایران هستند باید بدانند که فروخواهند ریخت و ایران ایستاده باقی می ماند.



نظر شما