شناسهٔ خبر: 31074377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

یادداشت دانشجویی|

چرا معیشت مردم به گره افتاده؟

شاید این سوال مهم در چهل سالگی انقلاب از ذهن‌ها گذر کند که چرا مشکلات اقتصادی و بیکاری پدیدار شده و معیشت مردم به گره افتاده است؟

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو - میثم سلطانی؛ * چهل سالگی انقلاب اسلامی، شجره طیبه‌ای است که بزرگی، عزت و هویت را برای کشور ایران به ارمغان آورده است؛ اما شاید این سوال مهم در چهل سالگی از ذهن‌ها گذر کند که چرا مشکلات اقتصادی و بیکاری پدیدار گشته و معیشت مردم به گره افتاده است؟ و آیا انقلاب اسلامی مقصر است یا گره کار را باید در جای دیگری جست وجو کرد؟

سوال مهم دیگر دستاورد‌هایی که در این چهل سال کشورمان را پیشرفت داده کدام است؟ ولی نعمتمان انقلاب - مردم - چگونه در این چهل سال عمل کرده اند تا امروز در پیچ و خم مشکلات مسئول بدانیم و مطالبه پاسخ کنیم؟

و از منظر دیگر یعنی خدمت رسانی مسئولان در برابر ولی نعمتمان انقلاب چگونه بوده است؟ مردم چقدر انقلابی بوده و نیز مسئولان چقدر در خدمت مردم بوده اند و انقلابی عمل کرده اند؟

پیشرفت‌هایی در کشورمان به همت جوانان انقلابی انجام شده است که از جمله آن‌ها ساخت پرسرعت‌ترین قایق پرنده، هفتمین کشورتولیدکننده تراکتورسنگین، هفتمین کشورجهان در قدرت دریایی نمونه آن دستگیری افسران آمریکایی در آب‌های خلیج فارس، ششمین کشور در تولید تجهیزات نیروگاهی، اولین کشور در تولید داروی فینوواژکس یعنی داروی ضدقارچ و ضد عفونت، دومین کشور جهان درساخت کپسول دارویی، تولید پهباد و موشک‌های نقطه زن، روحیه فساد ستیزی و مطالبه عدالتخواهی و دوری از اشرافیت و کاخ نشینی مسئولان درسطح‌های مختلف مدیریتی، حضور جوانان در اردو‌های جهادی خدمات رسانی به محرومین و مستضعفین انقلاب که شعار اصلی انقلاب یعنی کوخ نشینان بر کاخ نشینان اولویت دارند را در صحنه عمل اجرایی کردند، در مسئله آزادی نیز که یکی دیگر از ارزش‌ها و شعار‌های اصلی انقلاب است مردم آزادانه نقد کرده اند برای نمونه آزادی بیان در جشنواره فجر انقلاب بود که سلبریتی‌ها هرچه دلشان خواست به زبان آورند!
 
هرچند شعارمضحک آزادی را غرب سر می‌دهد که آبروی و شرف آزادی را نیز برده اند که مصداق آشکار در این ادعای دروغ، دستگیری و بازداشت یازده روزه خانم مرضیه هاشمی بود که ممکن‌ترین رفتار‌ها را در زندان با این بانوی مسلمان انقلابی انجام دادند و بدون هیچ توضیح و محکومیتی در دادگاه از زندان آزادش کردند، حضور مردم در پای صندوق‌های رای، نشان از شور و اهمیت و وحدت این مسئله دارد که نقش آفرین بودن مردم قابل تحسین است که دشمنان انقلاب و کشورمان را ناامید کرده است یعنی مردم به هر فردی که مورد علاقه و انتخابشان باشد برقدرت می‌رسانند، یعنی مردم سالاری دینی یکی از مهم‌ترین رکن‌هایی بعد از انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه میسور شد نعمت بزرگی که بسیاری از کشور‌های همسایه نیز از این موهبت انتخاب به دور هستند، زیرا هنوز تحت سلطه شیطان بزرگ مانده اند و خودشان برای سرنوشت خودشان نمی‌توانند تصمیم گیر باشند!
 
همچنان که در دوران پهلوی نیز این مسئله ننگین دامن گیر کشورما بود تا آنجا که شاه پهلوی برای عزل امینی از نخست وزیری به آمریکا رفت! و اجازه عزل وی را گرفت! ذلت و ننگی که با انقلاب اسلامی ازبین رفت، گسترش هیئت‌های مذهبی و گفتمان سازی و جریان سازی و جهاد تبیین توسط فرزندان بعد از انقلاب رویش‌های مهم انقلاب اسلامی می‌باشند که پرچم دار تبیین جهادکبیر شده اند نسلی که در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب شب و روز نمی‌شناسند و در حال تلاش و جهد هستند و.. که نقش مردم واقعا انقلابی و به موقع بوده است که کشورمان را از دره‌ها و گردنه‌های سختی که در پیش رو بوده را با هدایت، ولی زمان - ولایت فقیه، مهم‌ترین دستاور و نعمت بزرگ انقلاب عبور داده است.

در پاسخ جواب گره‌های ذهنی می‌توان گفت که بسیاراز رفتار‌ها نتیجه انقلاب نیست، بلکه نتیجه انتخابات است! یعنی برای انتخاب هایمان فرصت کافی و وقت لازم را نمی‌گذاریم و آن سبب دلدزدگی وگا‌ها رنجش خاطر خودمان می‌شود هرچند برخی‌ها نیز کمر همت برای خدمت نکردن را محکم بسته اند! تا موجب نارضایتی مردم کشورمان شود حرکت دشمن شاد کنی که با شناخت درست مردم از مسئله در نطفه خفه شده است.

همه نیز خوب می‌دانیم که هر کجا انقلابی عمل کردیم پیشرفت کردیم، زیرا روحیه انقلابی تنهاترین راهی است که می‌تواند مارا از همه مشکلات رهایی ببخشد یعنی روحیه در خدمت مردم بودن و تکیه و اعتماد داشتن بر ظرفیت‌های کشور است که به فضل الهی و با تکیه بر تفکر انقلابی و انتخاب انقلابی در برهه‌های حساس کشورمان می‌تواند ما را از سد همه مشکلات عبور دهد که این نیز ممکن و مقدور است.
 
میثم سلطانی - فعال دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نظر شما