شناسهٔ خبر: 31027553 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

امشب؛ بارسا- رئال مادرید در نیمه نهایی کوپا دل ری

جنگ جام «پادشاه فلیپ»

صاحب‌خبر -
حامد جیرودی
خبرنگار
شبی ویژه انتظار عاشقان فوتبال را می‌کشد. ساعت 23:30 امشب، بارسلونا و رئال مادرید در ال کلاسیکویی دیگر به مصاف هم می‌روند. مسابقه‌ای که هیچ گاه لذت تماشای آن برای دلدادگان فوتبال خصوصاً برای هواداران 2 تیم در سراسر دنیا از بین نمی‌رود. دویست و هفتاد و سومین ال کلاسیکوی تاریخ، دیداری است که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا موسوم به «کوپا دل ری» برگزار می‌شود. این مسابقات که نام کامل آن، جام پادشاه فلیپ ششم است و به پادشاه فعلی اسپانیا، فلیپ ششم اشاره دارد، رقابت‌هایی است که اولین دوره آن در سال ۱۹۰۳ برگزار شد و تاریخی 116 ساله دارد و بارسلونا با ۳۰ قهرمانی و 10 دومی، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شود و اتلتیک بیلبائو با ۲۳ قهرمانی و ۱۴ دومی، رئال مادرید با ۱۹ قهرمانی و ۲۰ دومی، اتلتیکومادرید با ۱۰ قهرمانی و ۹ دومی، دیگر تیم‌های پر افتخار این مسابقات هستند. در سال ۲۰۱۱ اتفاقی عجیب افتاد. رئال مادرید با شکست بارسلونا قهرمان کوپادل ری شد و بازیکنان طبق رسم این تیم، سوار بر اتوبوسی روباز در حال برپایی جشن قهرمانی در میدان سیبلس شهر مادرید بودند که در این بین جام از دست سرخیو راموس رها شد و با رفتن به زیر چرخ‌های اتوبوس تقریباً از بین رفت که بعد از این حادثه جامی جدید برای این رقابت‌ها ساخته شد. ال کلاسیکو امشب، سی و چهارمین بازی بارسلونا و رئال مادرید در کوپا دل ری محسوب می‌شود. در 33 بازی قبلی، بارسا در 14 و رئال در 12 بازی به پیروزی رسیده‌اند و 7 مسابقه نیز مساوی شده است. ضمن اینکه در این بازی‌ها، کهکشانی‌ها 64 گل و آبی و اناری پوشان 63 گل به ثمر رسانده‌اند. ورزشگاه نیوکمپ بارسلون میزبان بازی رفت دو تیم در کوپا دل ری است. در تاریخ بازی‌های 2 تیم در کوپا دل ری، بارسا در 7 ال کلاسیکوی خانگی به پیروزی رسیده، 5 بازی را به رئال واگذار کرده و 2 بازی هم مساوی شده است.
بارسلونا در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌رود که شنبه در آخرین بازی‌اش که در هفته بیست و پنجم لالیگا برگزار شد، برابر والنسیا به تساوی 2-2 رسید. در جریان این دیدار، لیونل مسی دچار مصدومیت شد که آسیب دیدگی این فوق ستاره آرژانتینی، موضوع اصلی صحبت‌ها و کری‌های هواداران رئال و بارسا در چند روز اخیر بوده است. البته هنوز جواب قاطعی از سوی باشگاه بارسلونا اعلام نشده ولی نشریه اسپورت (نزدیک به کاتالان) مدعی شده که مسی مصدومیت را پشت سر گذاشته و مشکلی برای همراهی تیمش در این دیدار نخواهد داشت. البته نظرات بر این است که هیچ گونه ریسکی در قبال بازی کردن مسی در این دیدار انجام نشود ولی در نهایت، خود مسی است که در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند. دیگر بازیکنی که وضعیتش برای ال کلاسیکو مشخص نیست، عثمان دمبله است. دمبله دو هفته پیش در جریان دیدار مقابل لگانس از ناحیه مچ پای چپ مصدوم شد و طبق پیش‌بینی‌ها باید به بازی با والنسیا می‌رسید که این طور نشد. او دوشنبه بالاخره به تنهایی کار با توپ را شروع کرد و به نظر می‌رسد حداقل از ناحیه مچ پا مشکلی ندارد.
از سوی دیگر، رئال در آخرین بازی‌اش که یکشنبه بود با نتیجه 3 بر صفر از سد آلاوز گذشت. نکته امیدوارکننده در اردوی مادریدی‌ها، آمادگی فوق‌العاده کریم بنزما است که در هفته‌های اخیر بارها برای تیمش گل زده است. با تمام این اوصاف باید دید جدال امشب شاگردان ارنستو والورده در بارسا و سانتیاگو سولاری در رئال با چه نتیجه‌ای به اتمام می‌رسد. دیداری که بازی برگشت آن هفته آینده در مادرید برگزار و فینالیست مشخص شود.

نظر شما