شناسهٔ خبر: 31017061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد:

توسعه همکاری‌های ایران و ایتالیا در مبارزه با مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر جزییات توافقات دو کشور ایتالیا و ایران را در زمینه مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد و از توسعه همکاری‌های ایران و ایتالیا در این زمینه خبر داد.

صاحب‌خبر -


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی در حاشیه دیدار دکتر اسکندر مومنی با سفیر و افسر رابط کشور ایتالیا گفت: در این نشست دو جانبه، به سفیر ایتالیا و افسر رابط گزارشی از اقدامات کشور جمهوری اسلامی طی 40 سال اخیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه شد.


وی افزود: امروز کشور جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در خاکریز اول با قاچاقچیان بین‌المللی مواد مخدر، مبارزه می‌کند.


معاون مقابله با عرضه ستاد بیان داشت: طی چهل ساله گذشته، هزاران تن مواد مخدر در ایران کشف شده که بسیاری از آنها هرویین و مرفین و صرفا برای مصرف اروپایی‌ها بوده است، همچنین قاچاقچیان مواد مخدر در ایران دستگیر شدند.


اصلانی ادامه داد: با توجه به سیاست کشور جمهوری اسلامی ایران، جوانان چه در کشورهای اروپایی و چه در ایران برای ما تفاوتی ندارند، در این جلسه نیز قرار بر این شد که در سه زمینه همکاری اطلاعاتی داشته باشیم.


وی با اشاره به موضوع تبادل اخبار و اطلاعات گفت: مقرر شد قاچاقچیانی که به هر نحوی در کشور جمهوری اسلامی ایران دستگیر می‌شوند و قصد ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی دارند، اطلاعاتشان توسط مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر به افسر رابط و سفیر اعلام شود.


معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد ادامه داد: همچنین قاچاقچیانی که در کشورهای اروپایی دستگیر می‌شوند و موادمخدر در خاک آن‌ها کشف می‌شود، افسر رابط ایتالیا متقابلا اطلاعات را جمع‌آوری و به ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاع دهد.


اصلانی با اشاره به توافق سومی که در این جلسه شد، ادامه داد: امروز مبارزه با مواد مخدر امری فراملی و بین‌المللی است و علی‌رغم اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد اما متاسفانه همه دنیا معتقدند که مواد مخدر جرمی سازمان یافته است.


وی بیان داشت: ایران در بخش ابزارها و تکنولوژی جدید و فنی برای مقابله با مواد مخدر در تحریم است که در این جلسه مقرر شد تا به ایران کمک شود و امکاناتی که برای نجات جوانان کشور ایتالیا است، در اختیار ایران نیز قرار داده شود.

نظر شما