به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به نوسانات ارزی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماههای گذشته؛ دولت تصمیم گرفت برای کمک به اقشار کمدرآمد جامعه به توزیع بستههایی حمایتی بپردازد.
پس از تصویب و ابلاغ طرح بسته حمایتی دولت و فوق جبرانی برای اقشاری از جامعه که دریافتی زیر ۳ میلیون تومان دارند، پرداخت اولین مرحله این بسته حمایتی۳۰ دی ماه سال جاری پایان یافت.
در اولین مرحله، بسته حمایتی دولت به افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند پرداخت شد و بعد از واریز مبلغ این بسته به حساب بازنشستگان کشوری، لشکری و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی کارگران، کارکنان و بیمه شدگان این سازمان آخرین گروهی بودند که این مبلغ را دریافت کردند.
لازم به ذکر است؛ بسته حمایتی دولت به صورت نقدی پرداخت میشود که البته مبلغ آن ثابت نیست و به بُعد خانوار بستگی دارد. خانوارهای یک نفره یکصد هزار تومان، خانوارهای دونفره ۱۵۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوارهای چهارنفره ۲۵۰ هزار تومان و خانوارهای ۵ نفره به بالا ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.
بعد از واریزمبلغ بسته حمایتی به حساب سرپرستان خانوار بیمه شدگان تأمین اجتماعی، از سوی این سازمان اعلام شد که به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بازنشستگان این مبلغ پرداخت شده است. در صورتی که بر اساس برخی از خبرها گفته شده بود که مشمولان بسته حمایتی به طور کلی ۱۱ میلیون نفر هستند. در این شرایط باید گفت: سازمان تأمین اجتماعی تنها به افرادی بسته حمایتی پرداخت میکند که حقوق دریافتی آنها زیر سه میلیون تومان است و آنها افرادی هستند که مشمول بسته حمایتی میشوند.
در این خصوص زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری صبح امروز خود توضیح داد: علیرغم وظیفه سازمان تأمین اجتماعی نسبت به دو میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بیمه شده، میان این افراد بسته حمایتی توزیع شد.
وی با بیان اینکه در راستای شناسایی افرادی که زیر ۳ میلیون تومان درآمد دارند، فاقد بانک اطلاعاتی هستیم، افزود: رفع همپوشانی کامل صورت گرفته است که با توجه به تصمیم دولت باید این افراد نیز سبد حمایتی دریافت کنند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه شدگانی که هنوز سبد حمایتی دولت را دریافت نکردهاند، میتوانند با استفاده از یک کد دستوری و شماره پیامک در نظر گرفته شده توسط این سازمان نسبت به دریافت بسته حمایتی خود اقدام کنند.
وی با اشاره به پرداخت سبد کالا به حدود ۱۰ میلیون نفر افزود: حدود ۱۰ میلیون نفر هستند که سبد خود را دریافت نکردهاند که پاسخگوی مشکلاتشان هستیم، چراکه اگر قبول کردیم کاری را انجام دهیم، باید به بهترین شکل انجام شود.
زدا با بیان اینکه طی دو روز اول توزیع بسته حمایتی میان افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ۱۳۰ هزار تماس تلفنی داشتیم، افزود: در این مدت اگر کسی به زحمت افتاده است، من معذرت خواهی میکنم.
ناگفته نماند که واریز بسته حمایتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی با مشکلات مختلفی مواجه بود و افراد بسیاری در نحوه توزیع این بسته گلهمند بودند. در این خصوص محمد حسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر عزیزانی در پروسه دریافت بسته حمایتی دچار زحمت شدند، عذرخواهی میکنیم.
به تازگی رحیم اردلان معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است، سامانه ۱۴۲۰ و کد دستوری #۸*۱۴۲* آماده پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان برای دریافت بسته حمایتی است. همچنین سامانه #۹*۱۴۲* نیز پاسخگوی سوالات بیمه شدگان تأمین اجتماعی است.
وی افزود: این کد دستوری جدید مربوط به استعلام مشمولان سبد بیمه شدگان تأمین اجتماعی، دریافت بسته از صندوق بازنشستگی کشوری، عدم دریافت شماره حساب یارانه، تعلق نگرفتن یارانه، در انتظار پرداخت بسته کارمندان دولت، دریافت بسته از بازنشستگی فولاد، دریافت بسته از بنیاد شهید، دریافت بسته از بازنشستگی تأمین اجتماعی، دریافت بسته از آموزش و پرورش، دریافت بسته از بازنشستگی نیروهای مسلح، دریافت بسته از کمیته امداد، دریافت بسته از بهزیستی و درآمد ماهیانه خانوار که بیش از مصوبه است، میشود.
انتهای پیام/
نظر شما