شناسهٔ خبر: 30818560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با وجود انکار قبلی دولت

وزیر راه: تمام شرکت‌های هواپیمایی ایران تحریمند

با وجود انکار تحریم شرکت هواپیمایی ماهان توسط برخی مقامات دولتی، نه تنها صحت این موضوع تایید شده بلکه وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرده تمام شرکت‌های هواپیمایی ایران تحریم است.

صاحب‌خبر -




به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه احداث آزادراه همت-کرج در پاسخ به سؤالی مبنی بر تحریم شرکت هواپیمایی ماهان از سوی آلمان اظهار داشت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از جمله ایران ایر نیز، در فهرست تحریم‌ها قرار دارد که این قبیل اقدامات، خلاف حقوق بین‌المللی است.
وی افزود: آمریکا همواره در طول تاریخ، چنین اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و ملت شریف ایران نیز، شاهد اقدامات تروریستی و حمایت از تروریسم از جانب آمریکا بوده‌اند.
وزیر را و شهرسازی با اشاره به تحریم شرکت هواپیمایی ماهان از سوی آلمان گفت: در نامه‌ای که از سوی دستگاه متولی حوزه حمل‌ونقل هوایی آلمان به سازمان هواپیمایی کشور ارسال شد، مطالبی درج شد که زیبنده نبود، البته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ نامه آنها تهیه و ارسال شد.
گفتنی است، بیش از یک‌ماه پیش روزنامه کیهان براساس گزارش روزنامه آلمانی بیلد، نوشته بود: «آلمان پروازهای ورودی و خروجی ماهان‌ایر را به این کشور ممنوع کرد؛ اقدامی که پس از بررسی دقیق درخواست‌های آمریکا انجام شد تا آلمان مانع پروازهای ماهان‌ایر به دوسلدورف و مونیخ شود.»
با این حال، برخی مقامات دولتی مانند مسئول روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تلاش داشت تا این اتفاق را غیر واقعی جلوه دهد! چنانکه رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مدعی شده بود: «هواپیمایی ماهان‌ ۱۵ سال است که به آلمان پرواز دارد و اخیراً حتی قرارداد شش ماهه پروازهای زمستانی با آلمان منعقد کرده که این پروازها در حال انجام است.»
پس از این کش و قوس‌ها هفته گذشته به طور رسمی اعلام شد که شرکت هواپیمایی ماهان اجازه پرواز به آلمان را از دست داده و حتی «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان ‌در صفحه توئیتر خود از دولت آلمان به‌خاطر رهبری‌شان (در این موضوع) تشکر کرد!
حالا که تحریم شرکت ماهان قطعی شده و حتی سازمان هواپیمایی کشوری هم بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرده، شاهد این موضوع هستیم که وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌کند تمام شرکت‌های هواپیمایی ایران تحریم است! به عبارت دیگر در شرایطی که برخی مقامات دولتی حاضر نبودند خبر تحریم شرکت ماهان را قبول کنند، وزیر راه اعلام کرده تمام شرکت‌های هواپیمایی تحریم هستد.
لازم به ذکر است، برخی از مسئولان دولت همان کسانی هستند که روی هواپیماهای برجامی دست می‌کشیدند و وارد کردن چند هواپیمای عاریه‌ای را از افتخارات خود می‌دانستند، با این حال نه تنها فتح‌الفتوحی در زمینه هواپیمایی کشور در پسابرجام رخ نداد بلکه امروز می‌بینیم همه شرکت‌های هواپیمایی ایران
 تحریم هستند!

نظر شما