شناسهٔ خبر: 30817259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​امام‌جمعه بجنورد:

استقلال سیاسی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب است/ به بیگانگان اعتماد نکنید

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به استقلال سیاسی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب گفت: خدمات دیگر نظام در گروه استقلال سیاسی نظام و کشور بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمات نهفته در آن اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهمی که پس از انقلاب اسلامی تاکنون به‌ دست‌ آمده، استقلال سیاسی است که با تلاش و همت مردم و در این سال‌ها باقی‌مانده است.

وی در ادامه با تشریح استقلال سیاسی در کشور و پس از انقلاب گفت: دنیا دستاوردهای ما را پس از انقلاب دیده است که استقلال سیاسی جزئی از آن‌ها بوده و پایه‌ای برای به‌دست آوردن دستاوردهای دیگر انقلاب به شمار می‌رود.

امام‌جمعه بجنورد ایستادن بر روی پای خود و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را از جمله مؤلفه‌های استقلال سیاسی کشور پس از انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: برنامه‌های درون کشور بدون دخالت‌های بیگانگان و عدم دیکته آن‌ها بر ما، نشانه‌ای برای استقلال سیاسی کشور است.

یعقوبی با تعریف لغوی استقلال در زبان عرب و نسبت دادن آن به انقلاب اسلامی ایران گفت: امروز کشور ایران در نگاه جهانیان دیده می‌شود و برای آنان حساب باز می‌کنند.

وی با اشاره‌ای به آیات قرآن و طرح اهمیت ایستادگی امت اسلامی بر خود تصریح کرد: نباید اعتماد امت اسلام به بیگانه باشد و سرنوشت خود را در اختیار دیگران قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، استقلال کشور را نمایشی برای اقتدار و قدرت نظام دانست و افزود: تصمیم‌گیری در عرصه‌های فکری و فرهنگی از جمله این اقتدار در عرصه‌های مختلف است.

یعقوبی کسب دستاوردهای دیگر در انقلاب را در پی ایجاد استقلال اقتصادی توصیف کرد و گفت: کارتر به‌ عنوان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در کتاب «444 روز درباره ایران» آورده است که اصلاحات ارضی در زمان شاه برای فلج کردن اقتصاد و معیشت ایرانیان و وابسته‌سازی به آمریکا و کشورهای دیگر بوده است.

وی در ادامه افزود: ایران پیش از انقلاب، میدانی برای تاخت‌وتاز انگلیس و آمریکا بود به‌نحوی‌که از مردم کشورمان حق توحش می‌گرفتند.

خطیب جمعه بجنورد انقلاب اسلامی را باعث سربلندی و سرافرازی مردم در دنیا توصیف کرد و گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی پس از آورده‌های معنوی و فرهنگی، استقلال سیاسی کشور بوده است.

وی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه به خدمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان شمالی در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: سپاه، حافظ انقلاب بوده و این قرارگاه در تعدادی از دهستان‌های استان برای رفع محرومیت با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی به خدمت‌رسانی پرداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما