شناسهٔ خبر: 3078816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سازمان هواشناسي پيش بيني كرد؛

ورود سامانه بارشي نسبتا ضعيف از اواخر پنجشنبه

بررسي و تحليل نقشه هاي پيش يابي بيانگر ورود يک سامانه بارشي نسبتا ضعيف از اواخر پنجشنبه است که انتظار مي رود، روز جمعه در برخي مناطق غرب، جنوب غرب و دامنه هاي زاگرس مرکزي و شمال غرب کشور موجب ابرناکي و بارش پراکنده برف و باران شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، بررسي و تحليل نقشه‌هاي پيش يابي بيانگر ورود يک سامانه بارشي نسبتاً ضعيف از اواخر پنجشنبه است که انتظار مي‌رود روز جمعه در برخي مناطق غرب، جنوب غرب و دامنه‌هاي زاگرس مرکزي و شمال غرب کشور موجب ابرناکي و بارش پراکنده برف و باران شود. بر اين اساس:
از اواخر وقت روزپنج شنبه و طي روز جمعه بارش متناوب باران و برف در استان‌هاي لرستان، ايلام و شمال خوزستان و گاهي همراه با رعد و برق در خوزستان و ايلام و بارش پراکنده در آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوين، شمال بوشهر، شمال فارس و غرب اصفهان پيش بيني مي‌شود.
شايان ذکر است که بارش برف مي‌تواند سبب لغزندگي جاده‌هاي کوهستاني زاگرس در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، شمال خوزستان و لرستان شود.
بنابراين توصيه مي‌شود تمهيدات و تجهيزات لازم براي تردد در جاده‌ها در مناطق فوق به کار گرفته شود.
همچنين به دليل پايداري هوا، امروز (چهارشنبه) و پنج‌شنبه آسمان شهرهاي صنعتي و بزرگ شامل اصفهان، تهران، کرج، اراک، قزوين، تبريز و مشهد غبارآلود پيش‌بيني مي‌شود، که انتظار مي‌رود با ورود سامانه فوق براثر وزش باد طي روز جمعه از غلظت آلاينده‌ها کاسته شود.

نظر شما