شناسهٔ خبر: 30769856 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقام سودانی: برخی احزاب برای خرابکاری در سودان تلاش می‌کنند

وزیر مشاور در وزارت اطلاع‌رسانی سودان اعلام کرد که برخی احزاب معارض در این کشور برای خرابکاری و ویرانی سودان تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مأمون حسن ابراهیم» وزیر مشاور در وزارت اطلاع‌رسانی سودان گفت که حزب معارض «الشیوعی» و جنبش «تحریر السودان» به رهبری «عبدالواحد محمد نور» و جریان چپ‌گرا برای خرابکاری و ویرانی سودان تلاش می‌کنند و به دنبال سوء استفاده از برگزاری تظاهرات‌ها هستند.

ابراهیم در یک کنفرانس خبری در خارطوم گفت که برخی شواهد و قرائن از اقدامات هدفمند برخی عناصر وابسته به احزاب مختلف سیاسی حکایت دارد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، «محمد مختار الخطیب» دبیرکل حزب الشیوعی سودان در این باره گفت که بحران در سودان تنها با سقوط دولت حل می‌شود.

وی دولت این کشور را به اعمال خشونت و قتل تظاهرات‌کنندگان متهم کرد و افزود که دولت مسئول مشکلاتی است که مردم با آن مواجه هستند.

در همین ارتباط یکی از شهروندان سودانی که در تظاهرات مرکز خارطوم در روز پنجشنبه گذشته زخمی شده بود، جان باخت و به این ترتیب طبق آمارهای رسمی شمار کشته‌ها از آغاز تظاهرات در سودان تا کنون به ۲۷ نفر رسیده است.

«عمر البشیر» رئیس جمهور سودان نیز اخیرا تأکید کرد که تظاهرات هرگز به انحلال دولت منجر نخواهد شد بلکه معارضان بایستی برای انتخابات سال ۲۰۲۰ آماده شوند و این انتخابات است که به تغییر دولت منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما