مهندس لطف ا... سبوحی، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به لزوم رعایت حریم خصوصی اشخاص و جلوگیری از مزاحمت های ناشی از ارسال پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ضروری است اپراتورهای تلفن همراه ضمن اطلاع رسانی مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دریافت کرده و به منظور حصول اطمینان از این موافقت تاییدیه مجدد نیز دریافت کنند.
وی افزود: می بایست مکانیزم های لازم از سوی اپراتورها تعریف شود تا محدوده زمانی ارسال پیامک انبوه، انتخاب نوع پیامک های دریافتی که از کدام صنعت باشد و غیره برای مشترکان فراهم شود.
وی با بیان این مطلب که این اقدام در راستای حفظ حقوق مشترکان تلفن همراه انجام پذیرفته تصریح کرد: ارسال پیامک های تبلیغاتی با مضامین متفاوت برای اقشار مختلف جامعه نارضایتی های زیادی را ایجاد کرده است که سامان دهی این موضوع و رعایت حقوق مشترکین در این خصوص باید توسط اپراتورهای تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد.
مهندس سبوحی ادامه داد: کلیه اپراتورهای تلفن همراه مکلفند فرآیندهای اجرایی خود را در رابطه با این اقدام با سازمان هماهنگ کنند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز نظارت مضاعفی را در این رابطه اعمال خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: امکان دسته بندی پیامک های تبلیغاتی و همچنین اطلاع رسانی در خصوص پیامک هایی که برای مشترکان هزینه بر می باشد نظیر مسابقه های پیامکی از جمله مواردی است که می بایست از سوی اپراتورها مورد توجه قرار گیرد.
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات با بیان این مطلب که اپراتورها آمادگی خود را برای اجرای این ابلاغیه اعلام کرده اند گفت: می بایست از یک سو فضای مناسب کسب و کار و اطلاع رسانی برای مشاغل فراهم شود و از سوی دیگر رضایت مشترکان در این زمینه نیز جلب شود.
انتهای پیام
∎
وی افزود: می بایست مکانیزم های لازم از سوی اپراتورها تعریف شود تا محدوده زمانی ارسال پیامک انبوه، انتخاب نوع پیامک های دریافتی که از کدام صنعت باشد و غیره برای مشترکان فراهم شود.
وی با بیان این مطلب که این اقدام در راستای حفظ حقوق مشترکان تلفن همراه انجام پذیرفته تصریح کرد: ارسال پیامک های تبلیغاتی با مضامین متفاوت برای اقشار مختلف جامعه نارضایتی های زیادی را ایجاد کرده است که سامان دهی این موضوع و رعایت حقوق مشترکین در این خصوص باید توسط اپراتورهای تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد.
مهندس سبوحی ادامه داد: کلیه اپراتورهای تلفن همراه مکلفند فرآیندهای اجرایی خود را در رابطه با این اقدام با سازمان هماهنگ کنند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز نظارت مضاعفی را در این رابطه اعمال خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: امکان دسته بندی پیامک های تبلیغاتی و همچنین اطلاع رسانی در خصوص پیامک هایی که برای مشترکان هزینه بر می باشد نظیر مسابقه های پیامکی از جمله مواردی است که می بایست از سوی اپراتورها مورد توجه قرار گیرد.
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات با بیان این مطلب که اپراتورها آمادگی خود را برای اجرای این ابلاغیه اعلام کرده اند گفت: می بایست از یک سو فضای مناسب کسب و کار و اطلاع رسانی برای مشاغل فراهم شود و از سوی دیگر رضایت مشترکان در این زمینه نیز جلب شود.
انتهای پیام