شناسهٔ خبر: 30722562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان :

طرح تحول نظام سلامت در کشور بازنگری می شود

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اجرای طرح تحول سلامت در کشور با نگرش جدید ادامه دارد و دولت درصدد ارتقای سلامت مردم با ادامه این طرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، امروز یکشنبه (30دی) در نشت خبری  با بیان اینکه در سالهای اخیر بخشی از مراکز جامع شهری و روستایی در سطح استان مستقر شده است ، گفت: نیازمند توجه کافی در حوزه کنترل بیماریهای غیر واگیردار هستیم.

وی در ادامه  با اشاره به علل بیماری‌های غیر واگیر نظیر حوادث ؛ سرطان و دیابت گفت: حدود 72 درصد عوامل مرگ و میر همین موارد هستند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ایران یکی از کشورهای الگو برای جلوگیری از بیماریهای غیر واگیردار در جهان است، تصریح کرد: مشارکت مردمی دراین زمینه حائز اهمیت است.

قزلباش، ارتقای سطح سواد سلامت را در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: دستاورد اصلی حوزه سلامت افزایش امید به زندگی بعنوان یکی از مهمترین شاخص ها در دنیا است که این میزان درکشور 76 سال و در استان زنجان 80سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه سلامت در رقابت هستم، افزود: طرح تحول سلامت برای مردم کاملا قابل احساس است.

قزلباش به اشاره به وجود زیر ساختهای حوزه سلامت و درمان وبهداشت در کشور و توجه به حوزه آموزشی در بخش دانشگاهی با طرح تحول آموزش پزشکی در سال اخیر، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان جشنواره عکس سلامت روان را با حضور 3 هزار عکاس و 18 هزار عکس اجرا می کند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی  و درمانی استان زنجان اجرای طرح تحول سلامت در کشور با نگرش جدید ادامه دارد و  دولت درصدد ارتقای سلامت مردم با ادامه این طرح است.

وی، سازماندهای مردم نهاد و راهکارهای وزارت بهداشت را در حوزه سلامت جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: درصد راه اندازی 200کانون محلی در استان هستیم.

نظر شما