شناسهٔ خبر: 3072000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

اصلاح ساختار اقتصادی،وابستگی به نفت را کاهش داده است

کشور در آستانه یک اصلاح ساختار جدی در زمینه اقتصاد قرار گرفته و میزان وابستگی آن به نفت به کمتر از سی درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه 15 دیماه) در مراسم بیستمین سالگرد عروج شهید منصور ستاری،با بیان اینکه کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت،یک فرصت طلایی است، افزود: باید از این فرصت طلایی برای تغییر جهت اقتصاد کشور از یک اقتصاد مبتنی بر نفت، به اقتصاد دانش بنیان، بهترین استفاده را ببریم.

سورنا ستاری اظهار کرد: تکیه اقتصاد کشور بر منابع نفتی، مشکلات بسیاری طی سالهای گذشته برای کشور ایجاد کرده است و این تفکر بعد از صد سال باید اصلاح شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این که اخلاق نفتی باید از شیوه زندگی حذف شود،تصریح کرد: اصلی ترین سرمایه‌های کشورمان،  نیروی جوان است و تکیه بر نفت، اقتصاد کشور را بد عادت و ذهنها، رفتارها و اقتصاد کشور را آلوده کرده است.

وی تاکید کرد: تنها با قدرت نیروهای نخبه است که می‌توان پیشرفت کرد، از اینرو، باید جرات و جسارت را در جوانان کشور افزایش داد تا آنچه که در ذهنشان وجود دارند به عمل در آورند.

ستاری با اشاره به این که دانش در اولویت اصلی برای پیروزی در عرصه‌های مختلف قرار دارد عنوان کرد: مهم نیست چه تجهیزاتی در اختیار داشته باشیم، بلکه باید بدانیم چگونه فکر کنیم تا با همین تجهیزات و امکانات موجود و با قدرت دانش، اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: اکنون مهم این است که بدانیم چگونه می‌توان با کمک دانش، اقتصاد کشور را  بهبود ببخشد و تنها راه این است که جهت اقتصاد را به سوی یک اقتصاد دانش بنیان تغییر کند.

نظر شما