شناسهٔ خبر: 30715320 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پیگرد قانونی مالک یک رستوران به دلیل فروش کباب با قیمت نجومی

صاحب‌خبر -
سرویس خبر: مالک یک رستوران سنتی در محدوده مرکز تهران که برای سه پرس غذا شامل کباب و جوجه مبلغ ۷۴۴ هزار تومان دریافت کرده بود،تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

مأموران گشت تعزیرات بر اساس شکایت مردی به دلیل گرانفروشی یک رستوران، به این محل مراجعه کردند.

فاکتور عجیب این رستوران که تقریبا مربوط به ۷۴ روز پیش است، ۱۵درصد حق سرویس و بابت پارک سه خودرو هم مبلغ ۹۰ هزار تومان دریافت کرده است و این در حالی است که رستوران یاد شده پارکینگ هم ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جماران، علاوه بر این با بررسی منوی غذاها توسط بازرس اتاق اصناف، مشخص شد که فاکتور سه پرس غذا شامل کباب و جوجه به مبلغ ۷۴۴ هزار تومان مربوط به چهارم آذر است و در این مدت باز هم این رستوران قیمت غذاهای خود را افزایش داده است و در واقع اگر با قیمت‌های جدید فاکتور صادر شود مبلغی بالغ بر یک میلیون تومان خواهد شد!

مریوان قادرپور، بازرس اتاق اصناف و کارشناس امور تالارها پس از بررسی مدارک این رستوران گفت: رستوران مذکور مجوزی از اتحادیه رستوران‌ها ندارد و فقط یک معرفی نامه از سازمان گردشگری ارائه شده است.

همچنین تیم گشت تعزیرات به آشپزخانه این رستوران سنتی هم رفت تا کارشناسان وضع بهداشتی و کیفیت غذا را بررسی کنند .

بر اساس اعلام نظر مرضیه مرادی، کارشناس بهداشت محیط، دمای این آشپزخانه که در زیرزمین قرار دارد، بسیار بالا است و گوشت‌ها در محیط باز نگهداری می شوند. لباس کارگران هم بسیار کثیف و غیربهداشتی است و هیچ یک کارکنان کارت بهداشت ندارند .

کارشناس دامپزشکی با بررسی گوشت‌هایی که روی تخته کار قرار داشت، تازگی آنها را تایید کرد اما پس از بررسی یخچال اعلام کرد که گوشت‌های فاقد مشخصات و برچسب هم وجود دارد.

همچنین در یخچال این رستوران گوشت‌های وارداتی برزیلی مشاهده شد که مدیر داخلی این رستوران گفت که این گوشت‌ها برای کارگران است اما از نظر قاضی تعزیرات پذیرفته نشد.

براساس اعلام نظر بهروز طالبیان، رئیس گشت‌های تعزیرات تهران و قاضی شعبه ۴۶، وجود گوشت تنظیم بازار در رستوران‌ها، تالارها و کبابی‌ها تخلف است زیرا این گوشت‌ها ویژه مصرف خانواده است و به قیمت ۲۹ هزار تومان با هدف تامین مایحتاج خانوار عرضه شده است.

وی افزود: باید بررسی شود که این واحد صنفی گوشت‌های تنظیم بازار را از کجا و چگونه تهیه کرده است زیرا مشتریان انتظار دارند که گوشت گوسفندی تازه برای این غذای گران استفاده شده باشد نه گوشت یخی.

در پایان این گشت، پس از بررسی‌های لازم مقداری ماهیچه پخته شده و غذای آماده داخل یخچال این رستوران معدوم و گوشت‌های فاقد مشخصات برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه منتقل شد.

نظر شما