به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست در نشست تعامل با مدیریت و کارکنان اداره کل بازاریابی و بررسی های اقتصادی گفت: باید شبکه به سمت بازاریابی نوین سوق یافته و در توسعه و جذب بازار، هر همکار پستی به عنوان یک بازاریاب نقش آفرینی کند.
وی نهادینه سازی باور به توسعه بازارهای جدید و توسعه خدمات الکترونیک را نزد تمامی همکاران ضروری برشمرد و خواستار حمایت از پایان نامه ها، تحقیقات بازار و استفاده از تجارب فعالین بخش خصوصی در این زمینه شد.
مهری با بیان این که شاید توسعه دولت الکترونیک،حذف کاغذ از تعاملات اجتماعی و کاهش پست نامه و قبوض برای شبکه پستی به عنوان یک تهدید محسوب می شود افزود: باید این تهدید را به فرصت تبدیل و استراتژی آینده پست را متناسب با این شرایط ترسیم نماییم به طوری که براساس نیازهای نوین مردم، جایگزین مناسبی را طراحی و معرفی کنیم.
وی اظهارکرد: تهدیدهای خدمات پستی و آینده نگری از ماموریت های اصلی حوزه بازاریابی به شمار می رود.
رییس هیات مدیره پست، تصریح کرد: ترافیک پایدار، ارزش افزوده و مستهلک نکردن مجموعه به عنوان اولویت های پست در انعقاد قراردادها و تفاهم نامه ها است.
مدیرعامل شرکت پست، حفظ بازار و اقتصادی بودن قراردادها را اولویت اساسی شبکه خواند و خواستار کنترل بازخورد، نظارت بر نحوه انجام کار و مرتفع کردن نقاط ضعف در قراردادها شد.
همچنین، اصلاح ساختار درحوزه بازاریابی با اتخاذ ساز و کار کارشناسی و تمرکز بر فعالیت های بازار در استان های بزرگ، ارایه آموزش های تخصصی درحوزه بازاریابی، تحقیقات بازار، مدیریت روابط با مشتری( (CRM و استفاده از ظرفیت ها و امکانات بخش خصوصی از دیگر محورهای مورد بحث مهری در این نشست بود.
در ادامه بوداغی با اشاره به این که حوزه فعالیت بازاریابی، بر استراتژی های کلی نهاده شده است افزود: مشارکت تمامی کارکنان مجموعه و ایجاد تفکر جمعی در بخش بندی بازار ضروری است.
وی انعطاف پذیری در مباحث نرخ در شرایط رقابتی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: باید با احصا و شناسایی نیازهای جامعه و امکان سنجی فعالیت ها در فضای رقابتی موجود از یک سو بتوانیم خدمات متنوع، نوین و با کیفیتی را به مخاطبان عرضه نموده و از سوی دیگر شبکه را منتفع کنیم∎