شناسهٔ خبر: 30676438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوبخت: صادرکننده ها در کنار دولت باشند تا اوضاع سخت را پشت سر بگذاريم

صاحب‌خبر -
نوبخت: صادرکننده ها در کنار دولت باشند تا اوضاع سخت را پشت سر بگذاريم
خبرگزاري آريا - معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در حال حاضر با کمبود يک سري مصارف ضروري مواجه هستيم و در اين شرايط انتظار داريم که صادر کننده ها در کنار دولت باشند تا اوضاع سخت را پشت سر بگذاريم.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي جنوب کرمان افزود: از ابتداي سال جاري با مشکل تحريم ها مواجه شديم و اکنون امکان صادرات نفت خام به شدت با محدوديت مواجه است.
وي تصريح کرد: از فروش 2 هزار و 440 بشکه نفت در حد 47 ميليارد تومان درآمد ارزي در بودجه پيش بيني شده بود اما اکنون اين عدد بسيار کم شده و با همان فروش کم، امکان انتقال ارز نفت وجود ندارد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: نفت با کشتي حمل مي شود اما کشتي تحريم و بيمه کشتي ها نيز تحريم است.
وي عنوان کرد: ديشب چهار هزار و 200 ميليارد تومان يارانه پرداخت کرديم و امروز در بازديد از کپرهاي جنوب کرمان افتخار مي کنيم که يارانه پرداخت کرديم.
نوبخت بيان کرد: با همه مشکلات، طي چهل ساله گذشته کشور را مديريت کرديم و از اين گردنه هم با موفقيت عبور خواهيم کرد.
وي با بيان اينکه طرف مقابل ما آدم نابخردي بوده است اظهار داشت: دنيا اعتراف کرد که ترامپ، دنيا را با مشکل مواجه کرده تا جايي که دولت خود را نيز تعطيل کرده است.
معاون رئيس جمهوري ادامه داد: در سال 90 تا 91 با وجود آن تحريم ها، اينقدر با مشکل مواجه نشده بوديم.
وي افزود: هرگاه با طرفي مذاکره مي کنيم مي بينيم از سوي آمريکا شبانه با آن تماس گرفته و تهديدش مي کنند از اين رو با بسياري از مشکلات مواجه هستيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مشکلات مناطق جنوبي استان کرمان بيان کرد: با همکاران بانک مرکزي صحبت مي کنيم تا مشکلات اين مردم زحمتکش برطرف شود.
وي با بيان اينکه تاکنون با تدبير، مشکلات مربوط به تحريم را برطرف کرديم عنوان کرد: سعي مي کنيم تا پايان سال جاري بسياري از مشکلات کشور برطرف شود.
وي به نشست ستاد اقتصاد مقاومتي جنوب کرمان اشاره و تصريح کرد: هدف از برگزاري اينگونه نشست ها اين است که مسائل و مشکلات مناطق را مستقيم به مرکز برسانيم و ديديم که امروز به مديران استان کرمان، به خوبي مشکلات را بازگو کردند.
وي ادامه داد: قبل از سفر به جنوب کرمان، نمايندگان مردم اين ديار در خانه ملت و استاندار کرمان براي دعوت به دفترم آمدند و همانجا نشستي برگزار و مسائل و مشکلات اين مناطق بيان شد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: همه مشکلات شهرهاي جنوبي کرمان را در قالب 16 طرح، برنامه ريزي و 686 ميليارد تومان اعتبار براي اين طرح ها مصوب کرديم.
نوبخت ادامه داد: البته با تخصيص اعتبار به اين طرح ها، اگر چه نمي توان بسياري از مشکلات را برطرف کرد، اما حداقل مي توان بخشي از نيازهاي استان را تامين کرد.
وي تاکيد کرد: تمامي مشکلات اين منطقه، مصوبه سفر شده و پيگير رفع اين مشکلات خواهيم بود.
معاون رئيس جمهوري همچنين به استمهال تسهيلات کشاورزان اشاره و تصريح کرد: استمهالي که براي کشاورزان تصويب مي کنيم سبب تعويق سه ساله است که سازمان برنامه و بودجه، جرايم اين وام ها را متقبل مي شود.
وي گفت: براي نخستين بار از سوي شوراي نگهبان براي استمهال، سقفي مشخص شده که بانک مرکزي 2 هزار ميليارد ريال برنامه ريزي کند، اما اين نگراني کشاورزان برطرف مي شود.
نوبخت همچنين عنوان کرد: در زمينه کميته امداد امام خميني (ره) نيز 30 ميليارد تومان اعتبار به عنوان هديه به خانواده هاي تحت پوشش کميته امداد اهدا مي شود.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز (پنجشنبه) در سفر يکروزه خود به جنوب کرمان از طرح هاي اقتصاد مقاومتي قلعه گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتي بازديد و طرح آبرساني به اين شهر را افتتاح کرد.

نظر شما