شناسهٔ خبر: 30674215 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بسته خبری جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات ـ روز سیزدهم؛

عمان حریف ایران در یک‌هشتم ‌نهایی شد/ قطر از خجالت عربستان درآمد؛ تسویه‌حساب سیاسی با سعودی‌ها در فوتبال/ تقابل ژاپن ـ عربستان در دور حذفی/حمله گازانبری کی‌روش به وزیر ورزش/تعریف ویژه مورینیو از سرمربی ایران+جدول نهایی شش گروه

سرانجام دور گروهی جام فوتبال آسیا، پایان یافت و چهره شانزده تیم نهایی حاضر در مرحله حذفی مسابقات نمایان شد. حالا ایران مزد صدرنشینی اش را گرفته و باید با عمان بازی کند؛ در حالی که عراق به قطر خورده و عربستان به مصاف ژاپن خواهد رفت. امروز کی روش بار دیگر آمپر چسباند و هدفمند به وزیر ورزش حمله کرد. این درحالی است که گفته می شد، معاون وزیر با چمدان پول به اردوی تیم ملی رفته بود تا از مرد پرتغالی و شاگردانش دلجویی کند...

صاحب‌خبر -

در سیزدهمین روز جام هفدهم فوتبال آسیا، سرانجام سیاسی ترین نبرد قاره برگزار و سعودی ها به رغم بمباران تبلیغاتی علیه حریف به کمک امارات میزبان، شکست سنگینی را پذیرا شد.

تیم ملی ایران نخستین حریف حذفی اش را شناخت

با پایان یافتن بازی های مرحله گروهی جام ملت‌های فوتبال آسیا، چهره تمام تیم‌های راه یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد و بنابراین، تیم ملی فوتبال ایران باید به مصاف تیم عمان برود. این بازی ساعت ۲۰:۳۰ یک‌شنبه سی ام دی در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی آغاز می‌شود.

جدول نهایی گروه ها

عمان حریف ایران در یک‌هشتم‌نهایی شد/ قطر ازخجالت عربستان درآمد؛ تسویه‌حساب سیاسی با سعودی‌ها درفوتبال/ تقابل ژاپن-عربستان در دورحذفی/حمله گازانبری کی‌روش به وزیرورزش

عمان حریف ایران در یک‌هشتم‌نهایی شد/ قطر ازخجالت عربستان درآمد؛ تسویه‌حساب سیاسی با سعودی‌ها درفوتبال/ تقابل ژاپن-عربستان در دورحذفی/حمله گازانبری کی‌روش به وزیرورزش

عمان حریف ایران در یک‌هشتم‌نهایی شد/ قطر ازخجالت عربستان درآمد؛ تسویه‌حساب سیاسی با سعودی‌ها درفوتبال/ تقابل ژاپن-عربستان در دورحذفی/حمله گازانبری کی‌روش به وزیرورزش

برنامه کامل مرحله یک‌هشتم نهایی

۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰/ اردن - ویتنام ورزشگاه آل مکتوم دبی

۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰/ تایلند - چین ورزشگاه هزاع بن زاید

۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰/ ایران- عمان ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

--------------------------------------------------

۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰/ ژاپن- عربستان ورزشگاه شارجه

۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰/ استرالیا- ازبکستان ورزشگاه خلیفه بن زاید

۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰/ امارات - قرقیزستان ورزشگاه زاید ابوظبی

--------------------------------------------------

۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰/ کره جنوبی - بحرین ورزشگاه مکتوم بن راشد دبی

۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰/ قطر- عراق ورزشگاه زاید ابوظبی

 

قطر 2 - عربستان 0 ؛ داور تیم سعودی را از زیر مشت و لگد عنابی ها درآورد

تیم ملی عربستان که در دو بازی قبلی اش نمایش خیره کننده ای داشت و دو پیروزی به دست آورد، در آخرین دیدار مرحله گروهی، فقط باید به برتری برابر قطر می‌رسید تا صدرنشین شود؛ اما در دیداری که حتی داوری هم بیشتر به سودشان بود، نتوانستند یک تساوی از عنابی‌های خشمگین بگیرند و شاگردان فلیکس سانچز با حفظ روند فوق‌العاده دو دیدار گذشته خود، امشب هم عربستان را در دیداری حیثیتی با دو گل مغلوب کردند تا مقتدرانه و با 9 امتیاز به جمع 16 تیم نهایی راه یابند.

المعز علی که با درخشش خیره کننده خود در دو مسابقه گذشته پنج گل به ثمر رسانده بود، امشب هم نمایش قابل توجهی برابر عربستان داشت و علاوه بر گرفتن یک پنالتی که توسط حسن الهیدوس از دست رفت، دو گل هم به زیبایی به ثمر رساند تا بیشترین نقش را در صدرنشینی تیمش در گروه E ایفا کرده باشد و از طرف دیگر با خیال راحت و زدن 7 گل در صدر جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد. او احتمالا آقای گل نهایی جام خواهد بود و اگر تیمش راهی فینال شود شانس عنوان بازیکن برتر تورنمنت را نیز در اختیار دارد.

تیم ملی قطر با صدرنشینی در مرحله گروهی، حریف عراق در دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شد و سعودی‌ها نیز با قرار گرفتن در رتبه دوم، در مرحله حذفی باید به مصاف تیم ملی ژاپن بروند و جدال سختی با سامورایی‌ها داشته باشند.

عمان حریف ایران در یک‌هشتم‌نهایی شد/ قطر ازخجالت عربستان درآمد؛ تسویه‌حساب سیاسی با سعودی‌ها درفوتبال/ تقابل ژاپن-عربستان در دورحذفی/حمله گازانبری کی‌روش به وزیرورزش

آتشفشان کی روش بار دیگر راه افتاد و وزیر را ذوب کرد

شاید تصور نمی شد، کی روش بعد از تقابل با برانکو سراغ خاکریز تازه ای برود و جبهه ای جدید پیش روی خود بگشاید؛ اما مرد پرتغالی ثابت کرده که می تواند در چند جنگ همزمان شرکت کند و بازنده هیچ یک نباشد. او چند ساعت بعد از بازی حساس با رقیب همسایه در آل مکتوم بار دیگر با تاختن به مخالفانش در ایران مدعی شد، دنبال ضربه زدن به شخص او و دستیارانش هستند و در این راه شخص اول ورزش ایران هیچ ورودی نداشت.

ØµÙˆØ±Ø Øات صلØ

پس از پیام تشکر رهبر انقلاب علیه من شدند!

اتهام بعدی کی روش به سلطانی فر کاملا سیاسی است و به نظر می رسد او روی مسأله حساسی دست گذاشته است که باید پیگیری شود: «بعد از پیام تشکر رهبر انقلاب بعد از جام جهانی، وزارت ورزش کاملاً علیه من شد. یک واقعیت وجود دارد آن هم این است که خواسته وزیر محترم ورزش ایران این نیست که کی روش در تیم ملی بماند. باید اعتراف کنم اگر تفرقه و مسائلی از این قبیل در چندماه گذشته فوتبال ایران را در برگرفته است، تنها مسئولش وزیر محترم ورزش ایران است. شما الان شاهد هستید که به غیر از یک باشگاه خاص در لیگ برتر بقیه باشگاه ها از همه مسائل رقم خورده گلایه دارند. چه شخصی از سوی یکسری رسانه و روزنامه خاص به همراه آقای مسعودی در حال بهره بردن است؟ چه اشخاصی پشت راه افتادن داستان هایی همچون آلکساندر، مک درموت و بازی دوستانه با آرژانتین بدون برنامه ریزی است؟ همه اینها از سوی یک نفر خاص هدایت می شود. به نظر شما آن نفر خاص و باشگاهش تحت حمایت مستقیم چه کسی می تواند این گونه پیش برود؟ مردم ایران، مردانی که در راه تأمین غذای سر سفره خانواده های خود در مضیقه هستند آن هم به خاطر مشکلات اقتصادی می بینیم که به این فرد و باشگاهش اجازه داده می شود پرواز فرست کلاس به ژاپن داشته باشند! با وجود این، من و شاگردانم در تیم ملی همه کاستی ها را به جان خریدیم.»

کی روش: سلطانی فر گزینه دیگری جای من دارد

شش ماه پیش فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت قرارداد من با این تیم شش ماهه باشد. این خواسته ای بود که از طرف فدراسیون و آقای تاج گرفته شد. الان باید بگویم چیزی را فهمیدم که اگر آن موقع می فهمیدم هرگز قراردادم را با تیم ملی تمدید نمی کردم و آن هم این که وزارت ورزش هرگز به دنبال ثبت قرارداد با من نبود. آقای تاج قبل از این به من گفته بودند که چرا از تیم ملی و فدراسیون حمایتی نیست. آقای سلطانی فر به هر دلیلی برنامه و یا گزینه ای دیگر دارند.

بعضی ها در زندگی قرمز را دوست دارند و به آبی علاقه ای ندارند و برخی هم برعکس؛ اما این استایل من نیست. من به همه حریفان احترام می گذارم. من مغرور نیستم که بخواهم انتخاب کنم که چه تیمی روبه روی ما قرار بگیرد. بازی ها از این پس 50-50 هست. همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده! 

مورینیو که به تازگی با منچستریونایتد قطع همکاری کرد، به عنوان کارشناس دیدار قطر و عربستان، امشب در شبکه BeIn sport حضور یافت. او در بخشی از صحبت هایش در مورد مربیان خارجی که در فوتبال آسیا حضور دارند حرف زد و تأکید کرد با توجه به کیفیت بالای این مربیان، آنها باید تأثیر بیشتری روی فوتبال این قاره بگذارند: «پول های زیادی هزینه شده تا مربیان خارجی به این منطقه دنیا بیایند؛ اینها مربیانی هستند که نمی توانید از آنها فقط انتظار آموزش داشته باشید، اینکه تاکتیک ها و آرایش ها را به بازیکنان بومی یاد بدهند. فکر می کنم این اشتباه شماست. باید از ما انتظار بیشتری داشته باشید. فکر می کنم اگر من مربی باشم که به قطر بیایم، نه تنها باید وظیفه ام در تیم باشگاهی یا تیم ملی را انجام بدهم، منظورم در یک شرایط فرضی است، هر مربی که بیاید، شما باید از آنها این انتظار را داشته باشید که تأثیر بیشتری داشته باشند، بیش از یاد دادن آرایش های مختلف.

به این لیست از مربیان نگاه کنید؛ سه تا از آنها به فینال چمپیونزلیگ رسیده اند؛ لیپی فاتح این رقابت ها شد، اریکسون هم به فینال چمپیونزلیگ رسید و همین طور هکتور کوپر. به زاکرونی نگاه کنید، به کارلوس کی روش در تیم ایران؛ او یکی از بهترین مربیان پرتغالی تاریخ است. او مانند ژوزوالدو فریرا، مربی السد، یک معلم است؛ یک مربی بزرگ که جایگاه یک معلم را هم دارد.

مربیان زیاد دیگری هم هستند، نه تنها در تیم های ملی، بلکه در باشگاه ها. آنها می توانند بیشترین تأثیر را روی بازیکنان بومی داشته باشند، روی مربیان هم. فرقی ندارد در کلاس A باشید یا D، همه ما همکار هستیم. وقتی شما به یک کشور خارجی می روید، باید خودتان را در دسترس (بازیکنان و مربیان آنجا) قرار بدهید و از آنها کار بخواهید.

یک مربی چه مدت کار می کند؟ زمانی در جلسات تمرینی سپری می شود و مدتی هم برای آماده سازی جلسات و برنامه ریزی و آنالیز جلسات تمرینی. آنوقت یک دقیقه برای آموزش مربیان آن کشور وقت ندارد. این چیزی است که اتحادیه ها و فدراسیون فوتبال باید به آن فکر کنند. آنها می آیند، پول شما را می گیرند و به خانه می روند؟ فکر می کنم آنها باید اینجا پول بیشتری بگیرند و مسئولیت بیشتری هم بپذیرند. آیا ما به خاطر اطلاعاتمان، به خاطر DNA مان یا چون اروپا هستیم، باید این کار را بکنیم؟ نمی دانم اما همین است! اما فکر می کنم شما باید از مربیانی که اینجا می آیند، انتظارات بیشتری داشته باشید."

نظر شما