شناسهٔ خبر: 30652923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هاشمی خطاب به سالاری و اعطا:

اگر می‌خواهید قهر کنید تنها ۱۰ دقیقه زمان دارید

تصویب ماده مربوط به تهیه سند احیای زیست شبانه در کلان شهر تهران حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در نوبت عصر بررسی فصل سوم برنامه پنج ساله شهرداری را با عنوان پایداری اجتماعی و فرهنگی با شهروندان مشارکت‌جو بررسی کردند.

ماده ۶۷ این فصل که شهرداری را موظف می‌کرد در چارچوب محله‌گرایی، تقویت هویت محله‌ای و بهره مندی از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و اجتماع‌محور، لایحه نظام‌نامه محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری را تدوین کنند، به تصویب رسید.

در ماده ۶۸ نیز شهرداری موظف شد به منظور ارتقای زیست‌پذیری و توسعه فضاهای عمومی مولد و پایدار تا پایان سال اول سند احیای زیست شبانه در کلان‌شهر تهران را جهت تصویب به شورا ارائه کند که در جریان بررسی این ماده زهرا صدراعظم نوری پیشنهاد داد: رویکردهای اجتماعی و فرهنگی در این بخش دیده شود.

این پیشنهاد نوری مورد مخالفت اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی قرار گرفت زیرا آنها اعتقاد داشتند در حال حاضر زیست شبانه متولی مشخصی ندارد و با آوردن محورهای اجتماعی و فرهنگی ساماندهی زیست شبانه دشوارتر خواهد شد.

محسن هاشمی نیز در جریان بررسی این ماده به شوخی گفت: من با زیست شبانه مخالفم و معتقدم باید ۱۰ شب بخوابیم و ۵ صبح بیدار شویم. برنامه‌ریزی برای زیست شبانه مادر و پدرها را نگران می‌کند؛ زیرا بچه ها که زیاد بیرون می مانند؛ ما پدر و مادرها نگران می شویم و در کل بیرون‌روی نصف شب کار خوبی نیست.

سالاری و اعطا به حالت قهر از صندلی خود بلند شدند که هاشمی به شوخی خطاب به آنها گفت: برای قهر کردن مانند من تنها ۱۰ دقیقه زمان دارید.

علیخانی به شوخی به سالاری گفت: همه ما کار داریم و اگر قرار است برویم همه باید با هم برویم.

در نهایت این بند با تایید پیشنهاد نوری به تصویب رسید.

نظر شما