شناسهٔ خبر: 30652190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی ناجا:

افزایش ۱۹ درصدی سرقت از منزل

سردار مقیمی گفت: نسبت وقوع سرقت منزل در مقایسه ۹ ماهه امسال با سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،سردار «محمد رضا مقیمی» در حاشیه همایش تخصصی معاونین و رؤسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور، در جمع خبرنگاران  گفت: با مجرمان نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که آن‌ها بزرگ جلوه کنند و نباید به آن‌ها لقب سلطان بدهیم، همکاران من تلاش زیادی برای دستگیری این سارقان می‌کنند و نباید با این القاب آن‌ها را بزرگ جلوه داد.

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در ناجا بیان کرد: سرقت در سال‌های 91 و 92 افزایش افسار گسیخته‌ای داشت، اتفاقا اقدامات خوبی در قرار گاه انجام گرفت به طوری که ما در سال‌های 94 و 95 حتی توانستیم وقوع سرقت را نیز کاهش دهیم و حال قدرت کشف آن نیز  افزایش پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال سرقت افزایش سرقت داشته است افزود: با وجود این با تمام طرح‌هایی که اجرا کردیم، نتوانستیم میزان سرقت را کاهش دهیم بنابراین لازم است که در این رابطه سازمان‌های دیگر هم وارد عرصه شوند.

 

سردار مقیمی با اشاره به اینکه وجود مشکلات اقتصادی باعث افزایش سرقت در کشور شده ست تصریح کرد: آمار و ارقام وقوع سرقت از منازل فراوانی بیشتری دارد، ۹ درصد کل سرقت‌ها را سرقت از منازل تشکیل می‌دهد و سرقت خودرو، احشام و خروج احشام از کشور نیز جزو سرقت در کشور محسوب می شود.

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه نسبت وقوع سرقت منزل در مقایسه 9 ماهه امسال با سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است،اظهار کرد: کشفیات ما نیز نسبت به  سال گذشته 20 درصدی افزایش داشته است.

 

مقیمی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان حفاظت از منازل را جدی نگرفته‌ایم تصریح کرد: درب منازل بسیار ناامن هستند و مردم منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفته اند و عمده سرقت‌های منازل، طلا و ارزاست به این دلیل است که این اجناس به راحتی نقد می‌شوند و در زمان دستگیری سارق، مالی برای بازگردانی اموال به مالباختگان وجود ندارد.

 

همچنین سردار ایوب سلیمانی در این همایش گفت: حدود 10 سند در 10 حوزه کاری پلیس تهیه کردیم که  به موضوعات امنیت، انظباط و آرامش اجتماعی مربوط می شود مثلا راهور و کاهش کشته های جاده ای، قاچاق کالا و ارز، دام زنده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

جانشین فرمانده ناجا از برگزاری همایش قاچاق در هفته آینده خبر داد و گفت: در این همایش 10 سند مربوط به پلیس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

دادستان کل کشور با اشاره به این که ناجا بازوی اصلی دستگاه قضایی در اجرای عدالت است، تصریح کرد: ناجا ضابط قضایی است و این یعنی نقش بدیعی در رسیدگی به جرایم و پرونده‌های مختلف دارد و اگر خشت اول را نیروی انتظامی کج بگذارد این دیوار تا ثریا نیز کج می‌رود.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارائه کارت ضابطیت به ضابطان قضایی، ادامه‌ داد: برابر قانون فرماندهان، افسران و درجه داران ضابط قضایی هستند و کارکنان وظیفه به عنوان ضابط قضایی محسوب نمی‌شوند. این یعنی نمی‌توان  انجام تحقیقات را به یک سرباز واگذار کرد،‌ بلکه فرمانده، افسر و درجه دار می‌توانند تحقیقات را انجام دهند.

 

 

نظر شما