شناسهٔ خبر: 30626961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ظریف در دیدار با بارزانی:

روابط اقلیم کردستان با ایران بسیار با اهمیت است

ظریف روابط اقلیم کردستان عراق با ایران را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «نیچروان بارزانی» روابط ایران با جمهوری عراق و اقلیم کردستان را دیرینه، ممتاز، سازنده و در حوزه اقتصادی و بازرگانی روبه توسعه و گسترش توصیف کرد.

 

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان روابط اقلیم کردستان عراق با ایران را بسیار با اهمیت توصیف کرد و ارتقا و گسترش آن را از جمله در زمینه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، جزیی از سیاست‌های اقلیم خواند.

 

بارزانی حمایت‌ و پشتیبانی ایران در زمان تهاجم تروریست‌های داعش به اقلیم کردستان را یادآور شد و افزود: مردم کردستان هیچ‌گاه این حمایت‌ها را فراموش نخواهند کرد.

 

علاوه براین، دو طرف در کنفرانس تجار ایرانی و کرد عراقی حضور یافتند.

 

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در سخنرانی خود در یک کنفرانس اقتصادی میان ایران و کردستان عراق که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در آن حضور دارد گفت: سفر ظریف به روابط مستحکم ایران با کردستان و عراق تاکید دارد و روابط ایران و اقلیم کردستان بر پایه‌های قوانین بین‌المللی در حال گسترش است.

 

وی افزود: ما از ایران تشکر می‌کنیم که در روزهای سخت علی‌رغم مشکلاتی که داشتند در کنار ما ایستادند.

 

بارزانی در ادامه به سخن محمد جواد ظریف که گفته بود بمباران حلبچه تمام مردم ایران را به گریه درآورد اشاره کرد و افزود: اگر ایران نبود صدای حلبچه به جهان نمی‌رسید، ایران دائما درهایش به روی ما باز بود و ملت ایران با مردم اقلیم کردستان برادر و دوست هستند.

 

نخست‌وزیر اقلیم کردستان در ادامه گفت: اقلیم کردستان پس از عبور از جنگ با داعش، بحران پناهندگان و همچنین بحران‌های اقتصادی وارد مرحله جدیدی شده است و این مساله بر گسترش روابط ایران و اقلیم براساس قوانین بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت.

 

براساس این گزارش، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به زبان فارسی تجار و مسئولان ایرانی را مورد خطاب قرار داده است و بر گسترش همکاری با ایران تاکید کرده است./

نظر شما