شناسهٔ خبر: 30625733 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهروندان تهرانی نگران تصویب بند مرتبط با پولی شدن معابر نباشند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهروندان تهرانی نگران تصویب بند مرتبط با پولی شدن معابر نباشند، گفت: این بند بدون تصویب شورا اجرایی نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در حاشیه صد و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ماده 44 تا 54 لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران بررسی شد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی 10 ماده از برنامه سوم توسعه گفت: حمل و نقل عمومی، شهرسازی، باغات، درآمدزایی از معابر، زیرساخت ها و پارکینگ های شهری از مواردی بود که در جلسه امروز شورا به آنها پرداخته شد.

 

وی در خصوص بند پنج ماده 54 لایحه برنامه سوم توسعه شهری گفت: پیشنهاد حذف بندی که به پولی شدن برخی معابر شهر تهران می پرداخت، تصویب نشد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بند پنج ماده 54 مقرر شده است تا برای قیمت گذاری استفاده از زیرساخت های شهری لایحه ای تنظیم شود، بنابراین این موضوع به تصویب شورای شهر نیاز دارد و شهروندان تهرانی نباید با تصویب این طرح نگران شوند.

 

وی توضیح داد: برخی از اعضای این شورا با طرح این بند از ماده 54 این تصور را داشتند که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می خواهند برای استفاده از معابر و تونل های شهری پول دریافت کنند.

 

هاشمی با اشاره به حذف یکی از بندهای لایحه برنامه سوم مبنی بر پرداخت قیمت تمام شده بلیت حمل و نقل عمومی توسط مسافر گفت: این بند از لایحه برنامه سوم با رأی اعضای شورا حذف شد و قرار شده است مسافران همان یک سوم از مبلغ بلیت را پرداخت کند و دولت و شهرداری مابقی هزینه بلیت حمل و نقل همگانی را بپردازند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهروندان تهرانی نگران تصویب بند پنج ماده 54 نباشند، گفت: این بند به تدوین لوایح نظام قیمت گذاری زیرساخت های شهری می پردازد که بدون تصویب شورا اجرایی نمی شود.

 

نظر شما