شناسهٔ خبر: 30576799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تظاهرات مردمی در فرانسه ادامه دارد

شنبه ها با «جلیقه زردها» برای استعفای «ماکرون»

پلیس پاریس از گاز اشک آور و فشار آب قوی برای متفرق کردن «جلیقه زردها» از اطراف بنای تاریخی «طاق نصرت» استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ای بی سی نیوز»،پلیس پاریس از گاز اشک آور و فشار آب قوی برای متفرق کردن «جلیقه زردها» از اطراف بنای تاریخی «طاق نصرت» استفاده کرد.

معترضان فرانسوی یک بار دیگر به خیابان ها آمده بودند تا اعتراض خود علیه اصلاحات اقتصادی «امانوئل ماکرون»،رئیس جمهوری فرانسه را اعلام کنند.

هزاران معترض همچنین راهپیمایی پر سر و صدا اما مسالمت آمیزی را در منطقه « Grands Boulevards» در نزدیکی مکانی که نشت گاز در یک نانوایی منجر به کشته شدن دو آتش نشان و زخمی شدن حدود 50 نفر شد،برگزار کردند.

همچنین در جریان تظاهراتی که عصر روز گذشته (شنبه 22 دی) در پاریس برگزار شد 50 نفر هم دستگیر شدند.

هزاران تظاهر کننده هم در شهرهای «بردو» و «تولون» در جنوب و «استراسبورگ» در شرق فرانسه به خیابان ها ریختند.

در استراسبورگ،حدود دو هزار معترض فرانسوی در مقابل ساختمان پارلمان اروپایی جمع شدند و سپس به سوی مرکز شهر در مرز رودخانه «رینه» با آلمان،حرکت کردند.

بیش از 80 هزار پلیس در سراسر فرانسه از جمله پنج هزار نیروی پلیس در پاریس مستقر بودند.

موج اعتراضات مردمی در فرانسه قبل از سال نوی میلادی کمی آرام تر شده بود اما جلیقه زردها در رسانه های اجتماعی خواستار برگزاری تظاهرات هفتگی روزهای شنبه در سال جدید شدند.

اولین تظاهرات جلیقه زردها روز شنبه هفته گذشته انجام شد و روز گذشته هم تظاهرات دوم برای دستیابی به هدف معترضان که استعفای ماکرون است،برگزار شد.

جنبش «جلیقه زردها» در ماه نوامبر در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد اما دامنه این اعتراضات گسترده تر شد و معترضان خواستار استعفای «امانوئل ماکرون» شدند.

نظر شما