شناسهٔ خبر: 30492254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت آمریکا از تحریم‌های ضد ایرانی اتحادیه اروپا

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

حمایت آمریکا از تحریم‌های ضد ایرانی اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرد.

پمپئو با مطرح کردن ادعا‌ها و اتهامات بی‌پایه و اساس علیه ایران، نوشت: «اتحادیه اروپا برای نخستین بار از زمان توافق هسته‌ای تحریم‌هایی را علیه ایران اعلام و هلند نیز افشا کرد که ایران قتل دو شهروند هلندی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ را هدایت می‌کرده است. این موضوع در پی خنثی سازی دو حمله تروریستی ایران در فرانسه و دانمارک در سال ۲۰۱۸ صورت می‌گیرد.»

گفتنی است روزنامه وال استریت روز گذشته (سه‌شنبه) به نقل از «اندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک اعلام کرد اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌هایی علیه ایران در ارتباط با آنچه که حمایت از طرح‌های تروریستی در پاریس و کپنهاگ خوانده، موافقت کرده است.

«اندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک به صورت همزمان در صفحه توییتر خود نیز با تکرار ادعای گروهک تروریستی «الاحوازیه» مبنی بر طرح ایران برای ترور سرکردگان این گروهک تروریستی در دانمارک از تحریم «یک نهاد اطلاعاتی ایرانی» از سوی اتحادیه اروپا خبر داد. وزیر خارجه دانمارک در ادامه نوشت: «این اقدام اتحادیه اروپا  ارسال پیامی قوی از سوی اتحادیه است مبنی بر اینکه ما چنین رفتارهایی را در کشورهای اروپایی  نمی‌پذیریم».

وزارت خارجه دانمارک به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی اعلام کرد وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در نشستی غیر رسمی «سعید هاشمی‌مقدم»، معاون وزارت اطلاعات ایران و اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی و همچنین «بخشی از وزارت اطلاعات» ایران را به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد.

دانمارک روز هشتم آبان ماه، بدون ارائه هیچگونه مستنداتی، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک این کشور برای هدف قرار دادن مسئول شاخه گروهک تروریستی الاحوازیه متهم کرد.

ادعای توطئه ترور در فرانسه نیز به یازدهم تیرماه سال جاری باز می‌گردد؛ یعنی زمانیکه پلیس بلژیک اعلام کرد دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار را که قصد سفر به فرانسه برای حمله به همایش منافقین در پاریس را داشتند، دستگیر کرده و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره TATP کشف کرده است!

روز گذشته، «استیف بلاک» وزیر خارجه هلند نیز در سخنانی مدعی شد که ایران مسئول قتل دو شهروند این کشور است. وی در توضیح ادعایش بدون ارائه سند یا بیان جزئیات بیشتر گفت ایران در پشت پرده دو ترور سیاسی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ در هلند بوده است. (جزئیات بیشتر)

واکنش ظریف به تحریم‌های ضدایرانی اروپا
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران با ادعای تلاش تهران برای انجام عملیات ترور در خاک اروپا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: کشور‌های اروپایی از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین که ۱۲ هزار شهروند ایرانی را به شهادت رسانده و شریک جنایات صدام علیه کُرد‌های عراق هستند و همچنین تروریست‌های دیگری که از اروپا دستشان به خون ایرانیان بی‌گناه آلوده است، پناه داده‌اند. متهم کردن ایران، اروپا را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند!

انتهای پیام/

نظر شما