شناسهٔ خبر: 30490871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

واکنش "ظریف" به اتهام دانمارک: متهم کردن ایران، اروپا را از مسئولیت اسکان به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند

ابنا

اروپا پناهگاه کسانی که 12 هزار ایرانی را کشته و جنایات صدام علیه کردها را تشویق کردند شده است. متهم کردن ایران، اروپا را از مسئولیت حملات تروریستی مبرا نمی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزیر امور خارجه ایران به تصمیم کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران واکنش نشان داد.

دکتر «محمد جواد ظریف» در صفحه توئیترش نوشت:

"اروپایی‌ها از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین ــ که ۱۲۰۰۰ ایرانی را کشتند و به صدام برای جنایت علیه کردهای عراق کمک کردند ــ و سایر تروریست‌هایی پناه می‌دهند که قتل ایرانی‌های بی‌گناه را از اروپا صحنه گردانی می‌کنند. اتهام‌پراکنی علیه ایران، اروپا را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند."

     

«اندره ساموئلسن»، وزیر امور خارجه دانمارک امروز سه‌شنبه 18 دی 1397 ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران از قصد اتحادیه اروپا برای تحریم تهران بر اساس همین ادعاها خبر داد و در توئیترش نوشت: "روز مهمی برای سیاست خارجی اروپا! اتحادیه اروپا هم‌اکنون با اعمال تحریم علیه یک دستگاه اطلاعاتی ایران به دلیل توطئه‌هایش در خاک اروپا موافقت کرد. این علامتی قوی از سوی اتحادیه اروپا است مبنی بر اینکه ما چنین رفتارهایی در اروپا را نخواهیم پذیرفت."

پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. دانمارک در پی این اتهامات سفیرش را از تهران فراخواند. رژیم صهیونیستی به صراحت اعتراف کرده طرح این ادعاها بر اساس «اطلاعات» این رژیم صورت گرفته است. 

...............................
پایان پیام/ 101

نظر شما