شناسهٔ خبر: 30452806 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل ایران‌خودرو مطرح کرد

افزایش قیمت خودرو همه مشکلات خودروسازان را حل نمی‌کند

مدیرعامل ایران‌خودرو با تأکید بر اینکه قیمت خودرو باید اصلاح شود، گفت: اگرچه اصلاح قیمت‌ها اثر خود را خواهد گذاشت اما افزایش قیمت خودرو با توجه به تحریم همه مشکلات خودروسازان را حل نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران در جمع خبرنگاران گفت: مشکلاتی که در تأمین قطعات خودرو به وجود آمده است باعث شده تولید خودرو کاهش یابد و منجر شده است که تحویل‌ها با تأخیر انجام شود.

وی افزود: اما مردم مطمئن باشند که خودروهایی که پیش فروش شده با کمی تأخیر حتماً تحویل داده می‌شود و نگرانی از بابت عدم تحویل خودروها نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو در پاسخ به این سوال که آیا عدم پیش فروش‌های این شرکت خودروسازی به دلیل اعلام نشدن قیمت‌های جدید خودرو است، گفت: پیش فروش‌هایی که در سایت انجام می‌شود با مجوز وزارت صنعت است، ما دو هفته قبل پیش فروش داشتیم و ان شاالله ظرف دو هفته آینده هم پیش فروش خواهیم داشت.

وی همچنین در رابطه با قیمت‌گذاری‌های جدید گفت: این را باید از مسئولین که قرار است فرمول افزایش قیمت‌ها را اعلام کنند پرسید، در جریان قیمت‌ها هستم ولی به عنوان مسئول آنها باید در این مورد صحبت کنند.

یکه‌زارع اظهارداشت: با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت مواد اولیه ما خودروسازان خواسته‌هایی داریم و به دنبال اصلاح قیمت خودرو هستیم و باید متناسب با افزایش قیمت‌ها، قیمت خودرو هم افزایش یابد اما ابلاغ باید از سوی وزارت صنعت انجام شود.

مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران‌خودرو  در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت‌ها تمام مشکلات ایران‌خودرو حل خواهد شد، گفت: بخشی از مشکلات به دلیل تحریم اتفاق افتاده و این تحریم‌ها هدف‌دار بوده بنابراین همه باید کمک کنیم تا این مشکلات حل شود ولی اینکه همه این مشکلات با افزایش قیمت و اصلاح قیمت خودرو حل شود اینگونه نیست اما اثرات خودش را دارد.

وی اظهارداشت: ما به عنوان تولیدکننده دوست داریم قیمت خودرو مناسب به مصرف‌کننده عرضه شود و این مسئله حتماً در نظر گرفته می‌شود و سعی می‌کنیم تا این افزایش قیمت‌ها در خودروهای پر تیراژ کمتر اعمال شود.

وی در مورد افزایش قیمت خودرو به صورت پلکانی اظهارداشت: طرح پلکانی باید انجام شود و اینطور نیست که یک شبه قیمت خودرو افزایش یابد.

وی همچنین در مورد نحوه تحویل خودروهای ۲۰۰۸ اظهارداشت: به نوبت در حال تحویل این خودروها هستیم و سود تأخیر در تحویل این خودروها هم طبق قرارداد پرداخت می‌شود.

وی همچنین در مورد چگونگی پرداخت بدهی قطعه‌سازان بیان داشت: این مسئله یک پکیج است و در این پکیج فقط خودروساز مطرح نیست و عوامل بیرونی دیگری از جمله بحث قیمت خودرو و مناسبات بانکی هم اثرگذار است.

یکه زارع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سرنوشت قراداد همکاری‌های مشترک پژو با ایران چگونه است و آیا طرف فرانسوی برای لغو قرارداد متعهد به پرداخت غرامت شده است یا خیر، گفت: تلاش کرده‌ایم تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرداد ذکر شده را بدون حضور این کمپانی در داخل کشور تولید کنیم. 

وی افزود: براین اساس خودروی پژو 301 بدون حضور این کمپانی فرانسوی اسفند ماه  سال 98  به بازار عرضه می‌شود و در حال حاضر تولید آزمایشی آن را آغاز کرده‌ایم. 

وی افزود: پژو در سال 91 به ایران پشت کرد و اکنون  و در سال 97 عقب عقب ایران را ترک کرد.

مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو چطور تامین می‌شود، بیان داشت: شرکت خودروسازی پژو به ایران آمد و پول آورد و سرمایه این شرکت نیز هم‌اکنون در ایران است، ضمن اینکه در کنار سرمایه‌گذاری به ایران تکنولوژی آورده است و در تلاش هستیم که تولید خودروهای آن قرارداد را  در داخل ادامه دهیم، حتی اگر پژو نیاید. 

انتهای پیام/

نظر شما