شناسهٔ خبر: 30450035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -


بررسی ۴ مورد شکایت از کریمی قدوسی
​​​​​​​
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: ۴ مورد شکایت از جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد سه‌شنبه این هفته در این هیأت بررسی می‌شود. به گزارش ایرنا، محمدجواد جمالی اظهار داشت: وزارت اطلاعات به دلیل پخش مستندی در صحن علنی مجلس از سوی کریمی قدوسی شکایتی داشته و بیان کرده که این فیلم محرمانه بوده است. وی ادامه داد: همچنین در جلسه سه‌شنبه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار است شکایت علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد از کریمی قدوسی بررسی شود، همچنین قرار است شکایت معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی در مورد دوتابعیتی‌ها در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود.

 مسدودسازی فضای مجازی اشتباه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسدودسازی فضای مجازی اشتباه است زیرا استفاده از آن امروز به یک نیاز اساسی تبدیل شده، نمی‌توان آن را مسدود کرد و راه‌های دسترسی به فضای مجازی به تعداد انسان‌ها وجود دارد. احمد بیگدلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بهترین راهکار مقابله با مشکلات فضای مجازی افزایش سواد رسانه‌ای مردم و فرهنگ‌سازی است، زیرا در این فضا هر انسانی یک تفکر جدا دارد و نمی‌توان جلوی افکار مردم را گرفت. وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزارها و گوشی‌های گوناگون و دیگر امکانات ارتباطی دست مردم است، بهترین راه، کنترل و هدایت مردم به سمت توسعه، آموزش استفاده بهینه از این وسایل و فرهنگ‌سازی است. بیگدلی گفت: باید دید در کجای کار بی اعتمادی در بین مردم ایجاد شده که اینگونه به سمت فضای مجازی سوق داده شده‌اند. با یک بررسی دقیق در بین جوانان باید ببینیم که چه اتفاقی افتاده که اینگونه با اشتیاق به سمت فضای مجازی کشیده شده‌اند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این ارتباط صدا و سیما به عنوان منشأ اصلی این مسأله مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارد، اما متأسفانه نتوانسته است درست عمل کند. همین امر به عنوان یک عامل اصلی باعث شده فضای مجازی در خانواده‌ها گسترش یافته و در ذهن تک به تک افراد جامعه نفوذ پیدا کند به حدی که تاکنون نتوانسته‌ایم اعتمادسازی در جامعه ایجاد کنیم.

 ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان متشکل از ناوشکن سرفرماندهی خیبر، ناو گارد ساحلی ژوب، ناو پشتیبانی مددگر و ناو آموزشی بادبانی راهنورد در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت. به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم استقبال از ناوگروه صلح و دوستی پاکستان، گفت: هدف از حضور این ناوگروه در ایران توسعه مناسبات نظامی و تقویت حسن همجواری بین دو کشور همسایه، دوست، برادر و مسلمان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است. وی افزود: در این بازدید که از دیروز به مدت 4 روز در بندرعباس انجام می‌شود، علاوه بر دیدارهای متقابل، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بین نیروی دریایی دو کشور، بازدید دانشجویان این ناوگروه از شهر بندرعباس، امکانات منطقه یکم امامت نداجا و بازدید از جزیره قشم پیش‌بینی شده است.


برچسب‌ها:

نظر شما