شناسهٔ خبر: 30448714 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صالحی امیری: تختی دنبال نام و نان برای خودش نبود/ پانصد سال بعد هم تختی از یاد مردم نمی‌رود

خبرگزاری میزان- سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک گفت: عده‌ای در بازار و یا حوزه‌های دیگر از جیب مردم برای خودشان می‌زنند اما تختی دنبال نام و نان برای خودش نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، سید رضا صالحی امیری در پنجاه و یکمین مراسم بزرگداشت "تختی" صحبت‌هایی را انجام داد که گزیده‌ای از آن را در زیر می‌خوانید:

*درود بر شرف مردم این سرزمین و مردم بامعرفت شهرری که اینگونه پس از نیم قرن یاد و خاطره جهان پهلوان تختی را زنده نگه داشته‌اند.

*دفترچه تختی را مرور می‌کردم چرا که می‌خواستم تختی را از زبان خودش بشناسم. به نکاتی پی بردم و دیدم هنوز زوایایی از زندگی او برای ما پنهان است. عشق به اهل بیت اولین ویژگی او بود.

*کشتی نردبانی برای تختی بود که به قله‌های معرفت برسد و ما نباید فقط تختی را با مدال‌ها و افتخاراتش بشناسیم.

*دومین ویژگی تختی مرام و پهلوانی و خضوع و خشوع او بود. مردمی بودن تختی دیگر خصلت بزرگ تختی بود.

*پهلوان کسی است که دائما با ضعیف‌ترین اقشار مردم در ارتباط باشد. از خودگذشتگی و ایثار دیگر خصلت تختی بود. معرفت جویی به جای منفعت جویی از دیگر خصلت‌های مهم تختی بود.

*در دنیای بدی زندگی می‌کنیم. عده‌ای در بازار و یا حوزه‌های دیگر از جیب مردم برای خودشان می‌زنند اما تختی دنبال نام و نان برای خودش نبود.

*هیچوقت یک پهلوان در ذهن و باور مردم فراموش نمی‌شود. پانصد سال هم بگذرد تختی از یاد مردم نمی‌رود.

*اگر از حقیر بپرسید چرا جامعه ما امروز پهلوان پرور نیست باید بگویم در جامعه‌ای که انسان‌ها از روح پهلوانی فاصله بگیرند پهلوان تربیت نمی‌شود.

*تختی بت‌شکن بود و در قدم اول بت نفس خود را شکست و به خدا رسید. ما نسلی هستیم که مدیون تختی هستیم و باید راه او را در رفتار و کردار ادامه بدهیم و دینمان را ادا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما