شناسهٔ خبر: 30445914 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تختی نماد جوانمردی و مردانگی ورزش دنیا

رئیس انجمن ورزش‌های زورخانه ای: جوانمردی جهان پهلوان تختی نه فقط وی را یک قهرمان ورزشی بلکه به عنوان نماد جوانمردی معرفی کرد.

صاحب‌خبر -



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ کمال جوانمرد رئیس انجمن ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی فدراسیون به مناسبت به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی افزود : 17 دی سالروز درگذشت شادروان تختی به عنوان اسطوره و نماد مردانگی و جوانمردی در تاریخ سترگ ورزش کشور نقش بسته است.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی 17 دی را روز فتوت و جوانمردی در ورزش دانست و افزود: 17 دی این ظرفیت را دارد تا فرصتی برای شناخت بیشتر جوانان و نسل های آینده از مرحوم تختی و سجایای اخلاقی وی باشد ،زیرا پهلوانی و جوانمردی حلقه مفقود ورزش کشور است و با یاد و نام این اسطوره اخلاق می توان فرهنگ مردانگی را در بین جامعه ورزش تقویت کرد. امام راحل به زیبایی فرمودند ورزشکاران باید به علی (ع) اقتدار کنند ، زیرا حضرت علی (ع) الگوی یک انسان کامل است و مرحوم تختی به نیکی از مولایش پیروی کرد.

جوانمرد گفت :هیچیک از مدال های طلای المپیک ملبورن و نقره هلسینکی و رم او را محبوب قلبهای ایرانیان نکرد و حتی مدالهای رنگارنگ مسابقات جهانی و آسیایی تولیدو ، یوکوهاما ، تهران و هلسینکی او را به اوج قله افتخار نرساند، بلکه مردانگی و پهلوانی از وی اسطوره ساخت.

تختی در زلزله بوئین زهرا نشان داد که بر دلهای ایرانیان حکومت می کند، در فینال مسابقات کشتی1962 تولیدو بین الکساندرمدوید و غلامرضا تختی مدوید نگران مصدومیتش بود غافل از آنکه تختی پیروزی را به هر قیمتی نمی خواهد ، این جوانمرد در مصاف با قهرمان روسی در فینال حتی یک بار هم به پای مصدوم حریفش حمله نکرد و خود به مدال نقره بسنده کرد و گردن‌آویز طلا را تقدیم حریفش کرد،اما تاریخ شهادت می دهد که تختی مدال اخلاق و مردانگی را در آن میدان تصاحب کرد.
­

نظر شما