شناسهٔ خبر: 30436750 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

همتی خبرداد: جزئیات جدید درباره حذف ۴ صفر از پول ملی/ لایحه حذف صفر از پول ملی به دولت رفت

رییس‌کل بانک مرکزی از ارائه لایحه حذف ۴صفر پول ملی را به دولت خبر داد و گفت: پیشنهاد شده هر ده هزار ریال فعلی معادل یک تومان و هر تومان معادل یکصدریال جدید باشد. امیدوارم با تصویب دولت و تایید مجلس محترم اقدامات اجرایی آن را آغاز کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز ۱۶دی ماه ۹۷ به دعوت فراکسیون ولایی مجلس درجمع نمایندگان محترم عضو فراکسیون حاضرشدم. قبلا جلساتی با فراکسیون های امید و مستقلین نیز داشتم. درجلسه امروز سیاست‌های پولی وارزی کشور را تشریح وبه سوالات نمایندگان محترم به تفصیل پاسخ دادم.

در این جلسه برنامه های بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز وحرکت تعادلی نرخ ارز ونیز کنترل شتاب تورم را تشریح کردم وتوضیح دادم که با شروع کانال‌های جدید مالی کشورهایی که مجوز واردات نفت گرفته اند، روند تامین ارز ازطریق سامانه نیما طی چند روز اخیر افزایش چشمگیری پیداکرده.

طی جلساتی که با مسولین محترم اطاق بازرگانی و صادرکنندگان محترم داشتیم عرضه ارز صادرکنندگان در صرافی ها ونیز سامانه نیما بسط خواهد یافت. این خبر راهم اعلام کردم که لایحه حذف ۴صفر پول ملی را به دولت ارائه کرده‌ام و باتوجه به عرف چندده سال گذشته در بین مردم پیشنهاد شده هر ده هزار ریال فعلی معادل یک تومان و هر تومان معادل یکصدریال جدید باشد.

امیدوارم با تصویب دولت و تایید مجلس محترم اقدامات اجرایی آن را آغاز کنیم.

 

نظر شما