شناسهٔ خبر: 30434093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

اموال غاصبین زمان شاه به نفع مردم به بیت المال بازگشت

حجت الاسلام اژه‌ای گفت، قریب به تمام اموالی که قبل از انقلاب در اختیار مفسدان و غاصبین بود به بیت المال بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» در بخش دیگر از این برنامه با بیان اینکه براساس وظایف دستگاه قضایی ساختار مناسبی برای آن پیش بینی شده است افزود، بخش عمده نظارت بر حسن اجرای قانون اساسی که در وظایف این قوه در قانون بیان شده است بر عهده دیوان عدالت اداری است.


معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: دیوان عدالت اداری نهادی است که بر رفتار مسئولان و نهادها با مردم نظارت می کند و اگر خلاف شرع و قانون باشد درخواست ابطال می کند، این کنترل جدی است  تا دستگاه‌های دولتی و اداری نتوانند ایین نامه ای برخلاف شرع و قانون ابلاغ کنند، مردم اگر نسبت به رفتار و مسایلی از مسئولان دولتی و اداری رضایتی نداشته باشند می توانند شکایت کنند.


وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور بر حسن اجرای قوانین و ترتیبات آن نظارت می کند اظهار کرد، این نهاد بر اجرای قوانین در دو بخش خصوصی و دولتی نظارت می کند.


وی تصریح کرد ،دیوان عدالت اداری نیز بر اجرای صحیح قوانین در محاکم نظارت می کند.


وی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به پرونده‌های فساد و ۳ اعدامی در این مدت، از تعداد اعدامی های ۴۰ سال بیشتر است ایا ابهامی در زیاد شدن فساد اقتصادی میان مسئولان است که قوه قضاییه مجبور به ورود به این مطلب شده است گفت، شما امروز را می بینید ذو از گذشته کمتر خبر دارید یا ندارید اگر توضیح ندهیم جفا به زحمات خود مردم است، ببینید مسئولان چه کسانی هستند و از کجا سر کار امدند، یکی از وظایف قوه قضاییه این بود که به تظلمات و تعدیات پاسخ دهد.


معاون اول قوه قضاییه افزود، تمام انچه که از بیت المال، منابع طبیعی، انفال، جنگلها ، معادن و غیره توسط وابستگان پهلوی و حکام زمان شاه غارت شده بود به بیت المال بازگشت و چند نفر ان زمان اعدام شدند.


وی گفت، تمام کسانی که بعنوان مفسد نسبت به متصرفات بیت المال و جان و ارض مردم تعدی کرده بودند حکومت و قوه قضاییه ، اموال غاصبین و ظالمین و مفسدین را به نفع مردم و بیت المال مصادره کرد. تمام زمین های نباتی و بسیاری از جنگلها که ثبت افراد شده بود، نزدیک به همه این اموال به بیت المال بازگشت.


معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد، تمام اسناد منابع طبیعی که با سوءاستفاده از قدرت و وابستگی به قدرت به نام افراد شده بود ، تمام اسناد باطل شد و به نفع دولت و بیت المال ظبط شد.


وی گفت، امروز بنیاد مستضعفان که در خدمت مستضعفان است این اموالی که در اختیار غارتگران بود را در اختیار دارد. بنیاد شهید، اموالی را که در اختیار مفسدان بوده است در اختیار دارد. بیان ۴۰ سال در چند دقیقه امکان پذیر نیست.
 

نظر شما