شناسهٔ خبر: 30331870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته

کلاهبرداری با دادن وعده اقامت در قطر

تهران- ایرنا- پلیس در اعلام مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با دادن وعده سفر و اقامت در کشور قطر در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار انتظامی ایرنا، سرهنگ «علی اصغر افتخاری» رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در رابطه با این خبر گفت: با مراجعه 2 نفر از شهروندان بندرعباسی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. برابر اظهار شکات، فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن انتشار آگهی در خصوص اخذ ویزا، اقامت و کار در کشور قطر با جعل دعوت ‌نامه، ویزا و بلیط رفت ‌و برگشت و ارسال مدارک برای شکات، مبلغ 200 میلیون ریال از آنها کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ افتخاری بابیان اینکه متهم به استان‌های مجاور متواری شده بود، افزود: کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی در مخفیگاه خود دستگیر کردند. متهم در بازجویی در ابتدا منکر بزه انتسابی شده ولی با رو به‌ رو شدن با مدارک و مستندات جمع ‌آوری ‌شده لب به اعتراف گشود و هدف از این کار خود را کسب مال عنوان کرد.

*دستگیری عامل تهدید دختر دبیرستانی در شبکه اجتماعی تلگرام
سرهنگ ‌«علی ‌کریمی» رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر دبیرستانی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد و گفت: والدین باید هوشیار باشند و با آموزش و راهنمایی مناسب به فرزندان خود، جلوی این گونه حوادث را بگیرند.
وی در تشریح این خبر گفت: دختر نوجوانی که به شدت گریه می‌ کرد ضمن مراجعه به پلیس فتا، اذعان داشت در مقطع دبیرستان مشغول تحصیل است و به خاطر سرگرمی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌ کند و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با فردی با نام کاربری «پیام» آشنا شده و پس از مدتی که با وی در ارتباط بوده از سر بی‌احتیاطی برای وی عکس ‌های خود را ارسال کرده است که «پیام» پس از دریافت تصاویر با تهدید به انتشار آنها درخواست رابطه نامتعارف را مطرح می‌کند.
سرهنگ ‌‌کریمی افزود: شاکیه در ادامه گفت به درخواست‌ های مکرر پیام جواب منفی داده به همین دلیل آن فرد شماره تلفن و تصاویر خصوصی را در اختیار دوستش قرار داده است که این تهدیدات از سوی هر دو چندین بار تکرار می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و در خطر بودن آبروی دختر دبیرستانی در این خصوص پرونده ای تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند و ادله جرم برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه سایبری پلیس فتا انتقال داده شد.
کریمی با اشاره به اقرار متهمان به جرم خود، از تحویل آنها به مراجع قضایی خبر داد و به استفاده کنندگان از فضای مجازی به خصوص دختران نوجوان توصیه کرد: نباید به‌ راحتی اطلاعات خصوصی خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید چرا که اگر آن را ارسال کنید دیگر صاحب آن نخواهید بود و افراد مجرم می‌توانند به‌ راحتی از آن سوءاستفاده کنند.

*کشف کالای قاچاق 15 میلیاردی در پایتخت
سرهنگ «کرم یوسفوند» رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف اموال قاچاق در محدوده شورآباد به ارزش 15 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی قصد دارد مقادیری کالای قاچاق از استان های جنوبی کشور خریداری و با یک دستگاه کامیونت ضمن دپو کردن در 2 انبار در محدوده شورآباد، به شهر تهران منتقل کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که خبر صحت دارد، افزود: محورهای مواصلاتی به شهر تهران تحت کنترل در آمد تا اینکه ماموران موفق شدند، کامیونت موصوف را در محور مواصلاتی به شورآباد مشاهده کنند و دریافتند که 2 دستگاه خودرو دیگر منتظر محموله کالای قاچاق در درب انبار مورد نظر هستند.
وی اضافه کرد: بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و ضمن توقیف 3 دستگاه خودرو متهمان، هر 3 راننده را دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه نهم منتقل کردند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی انبار دیگری در همان محدوده شناسایی شد، افزود: در بازرسی از انبارهای دپو کالا و خودرو متهمان تعدادی اموال قاچاق از جمله دارو های رژیمی و مکمل غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی و سیگار کشف شد. کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را 15 میلیارد ریال برآورده کرده اند.

* کشف بیش از 2 میلیون مترمربع زمین خواری در اصفهان به ارزش 634 میلیارد ریال
سردار «مهدی معصوم بیگی» فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی بیش از 2 میلیون مترمربع زمین خواری به ارزش 634 میلیارد و 665 میلیون ریال کشف شد.
وی اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه برخورد با زمین خواران موفق شدند طی 9 ماهه سال جاری 2 میلیون و 147 هزار و 281 متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی و اراضی ملی را که به تصرف افراد زمین خوار در آمده بود را کشف کنند.
فرمانده انتظامی استان ارزش این زمین ها را برابر اعلام کارشناسان مربوطه 634 میلیارد و 665 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص 27 متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان از افزایش 42 درصدی کشف زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افراد متخلف با علم و آگاهی کامل اقدام به تصرف این زمین ها و تغییر کاربری بر روی آنها کرده بودند که با اشراف اطلاعاتی واقدام هوشمندانه ماموران پلیس کشف و به اراضی ملی و منابع طبیعی بازگردانده شدند.

*کشف 118کیلو تریاک و دستگیری 3 سوداگر مرگ در قاین
سردار«مجید شجاع» فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف 118 کیلو تریاک و دستگیری 3 سوداگر مرگ در شهرستان 'قاین' خبر داد و گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان 'قاین' هنگام گشت زنی در محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر به 3 دستگاه موتور سیکلت مشکوک شدند و به راکبان آن ها دستور ایست دادند. راکبان موتورسیکلت ها با مشاهده مأموران متواری شدند که مأموران با اقدامات پلیسی و عملیات تعقیب و مراقبت، موتورسیکلت ها متوقف و راکبان آن ها را دستگیر و برای بررسی بیشتر به یگان انتظامی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران در بازرسی از موتورسیکلت ها 118 کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف و 3 متهم را دستگیر کردند.

* توقیف دام فاقد مجوز در شهرستان البرز
سرهنگ «بهرام منصوری» فرمانده انتظامی شهرستان البرز از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 73 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.
وی افزود: ماموران کلانتری 13 'بیدستان' با استقرار در عوارضی 'قزوین – کرج ' و کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون 'دانگ فنگ' باری مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند. در بررسی از مدارک راننده مشخص شد وی فاقد مجوز حمل دام بوده و در بازرسی های صورت گرفته از این کامیون، 73 راس گوسفند فاقد مجوز حمل کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان البرزگفت: براساس اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی دام های مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است، دام تحویل اداره دامپزشکی و متهم با تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شد.

* ناکامی سوداگران مرگ در انتقال 201کیلو تریاک
سرهنگ «مهدی پورامینایی» فرمانده انتظامی ارزوئیه استان کرمان از کشف 201 کیلو تریاک درعملیات ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد و گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دولت آباد با اشرافیت اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال موادمخدر از حوزه شهرستان ارزوئیه مطلع شده و اقدام به اجرای ایست و بازرسی مقطعی در مسیر احتمالی تردد قاچاقچیان کردند.
وی افزود: قاچاقچیان پس از رویت ماموران به سمت نقاط بیابانی تغییر مسیر دادند و پس از روبه رو شدن با دیگر تیم های مستقر در محورهای مواصلاتی با برجای گذاشتن یک دستگاه خودروی پژو405 متواری شدند
این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی از خودروی برجا مانده از قاچاقچیان 201 کیلو تریاک کشف شد که تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

*کشف سوخت قاچاق در پاکدشت
سردار «عبدالرضا ناظــری» فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: ماموران انتظامی بخش شریف آباد شهرستان 'پاکدشت' در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، با انجام اقدامات اطلاعاتی از قاچاق مقادیری سوخت توسط یک تریلی تانکر دار در محور امام رضا(ع) مطلع شدند.
وی افزود: بلافاصله ماموران با حضور در محور و کنترل خودروهای عبوری، تریلی مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند. با بررسی مدارک مشخص شد، تانکر سوخت به صورت غیر متعارف در تانکر اصلی تعبیه و راننده فاقد مجوز حمل سوخت بوده که در بازرسی از تریلی 30 هزار لیتر سوخت گازوئیل کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
سردار ناظری گفت: با حضور نماینده شرکت نفت و محرز شدن حمل سوخت قاچاق توسط تریلی مورد نظر، سوخت تحویل شرکت نفت شد. براساس اعلام کارشناسان ارزش ریالی سوخت مکشوفه 720 میلیون ریال بوده است. متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

*کشف محموله های قاچاق 119 میلیاردی
سردار«عزیز الله ملکی» فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 119 میلیارد و 437 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان خبر داد و گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان هرمزگان با همکاری ماموران انتظامی، در72 ساعت گذشته موفق شدند ، 73 دستگاه خودرو سبک و حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.
وی افزود: در مدت یاد شده با تلاش همه جانبه ماموران 15 میلیون و 923 هزار نخ سیگار، یک هزار مترپارچه ، 2 تن و160 کیلو چای، 353 دستگاه لوازم خانگی، 40 دستگاه لوازم صوتی و تصویری، یک هزار و 80 عدد قطعات خودرویی، 78 هزار لیتر سوخت، 810 کیلو برنج، یک هزار و 620 ثوب البسه و 57 راس دام قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان، 119 میلیارد و 437 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه 94 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. طی این مدت 107 فقره پرونده کشف کالای قاچاق تشکیل شده است، از این تعداد 16پرونده بالای یک میلیارد ریال و 91 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال بوده است.

* کشف دام قاچاق در زنجان
سرهنگ «جعفر رحمتی» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از کشف 17 رأس گاو قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک و به منظور بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بررسی مدارک راننده و در بازرسی این کامیون 17 رأس گاو فاقد مجوز حمل را کشف کردند. کامیون مربوطه توقیف و متهم به مراجع قضائی معرفی شد و از سوی کارشناسان ارزش ریالی دام های قاچاق کشف شده 2 میلیارد ریال برآورد شد.

* کشف 14 هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق
سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف 14 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان دیواندره خبر داد و گفت: ماموران انتظامی دیواندره موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه مینی بوس حامل بار قاچاق در محور' دیواندره – بیجار' شدند. ماموران در بازرسی از مینی بوس مورد نظر 14 هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در این رابطه 2 نفر دستگیر شدند، گفت :کارشناسان ارزش این محموله را بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده اند و کالاهای قاچاق کشف شده، پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح تحویل می شود.

* کشف 28 هزار عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز در ساری
سردار «سیدمحمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر و داروهای غیرمجاز در ساری خبر داد و گفت: با اطلاع از خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع موادمخدر و داروهای غیرمجاز در سطح شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت. با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی،ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر موفق شدند، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی این فرد را تحت تعقیب و مراقبت قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با شناسایی محل سکونت و فعالیت این عامل افیونی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه این فرد را حین حمل موادمخدر دستگیر کردند. ماموران در بازرسی از محل سکونت این فرد موفق شدند، بیش از 500 گرم حشیش را به همراه 23 هزار عدد انواع دارو و قرص های غیر مجاز از متهم کشف کردند.
میرفیضی از دستگیری متهم به قاچاق دارو در این عملیات خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

* توقیف 2ستگاه موتورسیکلت با بیش از 182 کیلو مواد مخدر
سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف 2 دستگاه موتورسیکلت و کشف 182 کیلو و 840 گرم مواد مخدر در محور کوهستانی شهرستان 'داراب' خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان 'داراب' هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به 2 دستگاه موتورسیکلت که با سرعت بالایی در حرکت بودند، مشکوک و به راکبان دستور ایست صادر کردند.
فرمانده انتظامی استان افزود: ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر 2 دستگاه موتورسیکلت را توقیف و در بازرسی از آن ها، 98 کیلو و 420 گرم تریاک و 84 کیلو و 420 گرم حشیش را کشف کنند.
سردار گودرزی با بیان اینکه در این خصوص 2 قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس استان فارس دنبال می شود.

* کشف 3 میلیارد ریال لوازم تزئینی قاچاق در ساوه
سرهنگ «یوسف سپهوند» جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف محموله لوازم تزئینی قاچاق در عملیات پلیس شهرستان ساوه خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه در تحقیقاتی از تردد یک دستگاه خودروی کامیون حامل کالای قاچاق از یکی از بنادر جنوبی به مقصد تهران مطلع شده و برنامه ریزی عملیاتی برای شناسایی این خودرو در دستور کار قرار گرفت.
این مقام انتظامی در ادامه گفت:‌ سرانجام روز گذشته ماموران پلیس آگاهی شهرستان موفق شدند در اتوبان «ساوه – تهران» خودروی کامیون را شناسایی و در عملیاتی متوقف کنند. در بازرسی انجام شده از داخل خودرو 834 کارتن لوازم تزئینی که با مدارک ارائه شده از سوی راننده مغایرت داشت، کشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده در این عملیات به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد:‌ طی ارزیابی های کارشناسی انجام شده، ارزش ریالی این محموله قاچاق 3 میلیارد و 390 میلیون ریال برآورد شد.
اجتمام*9105*1193

نظر شما